joi, 29 noiembrie 2018

AVENTURILE LUI BIMBI CROCKROACH


    Văzuți de jos, unii oameni par enormi și impunători. Văzuți de sus, par mici și neînsemnați. Doar când îi poți privi în ochi, atunci poți întrezări ceva dintre albastrul cerului și abisul cel mai întunecat.” (B.Cockroach)
_________________________________
            „ A dracului, muierea asta, a mea – să mă dea afară din casă, în miez de noapte, să-i aduc Eugenia! Nici n-am apucat să mă încălzesc, e un frig, de ți se usucă bumbul ochilor, care-ți ies din cap! Ai mei deja atârnă, de mă lovesc în trompă, mă încurcă la miros! O s-o iau pe-aici, prin canalul ăsta, e destul de lărguț, are pe unde să-mi încapă osânza. Nici n-a venit, bine, iarna, și eu, Bimbi, m-am îngrășat! Bătrânul Mentosan, doctorul, spune că din cauza prostiilor pe care le mâncăm! Ei, na! și el! El de unde mânâncă, nu din același tomberon, ca și noi? Vremurile s-au înnoit, iar eu, tot pe întuneric circul! Parcă nu puteam să-mi iau, de pe net, o lampă din alea, de pus în frunte, să nu mai orbecăi! Dacă aveam una, de atunci eram, din nou, în scutece - misiune îndeplinită! Pofticioasă nevastă mai am, o apucă pofta de dulce când ți-e somnul mai serios! Tot îi trage că sunt nocturn, dar ea, nu e? Nu poate să se ducă și ea, după dulciuri, fără să mă mai trimită pe mine?
          Ce cald e aici! Mă apucă leșinul, nu e ca acasă, frig. Cine spunea că nicăieri nu e ca acasă? E un dobitoc, dacă ar veni de-afară, cum vin eu, și-ar nimeri la căldurică, nu i-ar mai păsa că n-ajunge unde trebuie! Acasă e acolo unde te simți bine! cum se simte subsemnatul, acum - deci am ajuns acasă! Nu văd mare lucru, deși ar trebui, dar mă simt aproape! Cine spunea – trebuie să ne simțim aproape unii, de alții? E adevărat, uite un calorifer suficient de cald, să-l simt aproape! Ba chiar fierbinte, nu-mi mai trebuie video-chat! Mereu îmi aduc aminte - când am fost în vizită la nespălatul ăla, care nu făcea altceva, decât să se holbeze pe chat, era să fiu strivit din greșeală! Am tras o sperietură, de-am făcut pe mine! Urăsc video-chat-urile, nu emasculează decât  troglodiți.
            Ce moale e aici! Nu știu unde am nimerit, dar e plăcut la atingere! Pe întuneric, toate pisicile sunt negre! Asta nu e pisică și, chiar de-ar fi, nu mă sperie pe mine o mâță! Am văzut o mulțime, la viața mea! Ba, odată eram  să mă sufoc de la blana uneia, nu-i așa că părul de pisică e periculos, că are virușe? Sau virusări?
            Aoleu! Moalele se mișcă și nu e mâță! Mă agăț eu, dar cam alunec! Mamă! Și e mare, parcă m-am urcat pe Everest! Mama lui de întuneric, îmi stă inima-n loc…! Stai așa! eu n-am inimă! Toată lumea spune asta, nu trebuie dovedit, că Bimbi n-are inimă! N-are ce să-mi sară, că n-am inimă! Cum n-au nici alții, te calcă-n picioare de nu te vezi! Numai în ultima lună și mi-am pierdut 3 rude și 2 prieteni! Toți striviți de realitate! Realitatea e că am făcut pe mine, mă simt și eu, acum, la înălțime! Dar nu tot ce urcă la înălțime, e în siguranță!  Cum nu mă simt nici eu, în  momentul ăsta!
           Na! s-a aprins lumina! Uff! Ce m-am speriat, nu-i decât un om! După statistici, sub coșul minim! După mine, cât casa! M-am suit, ca prostul, pe el, și s-a trezit! Și se uită urât la prichindelul de mine! Vă las, trebuie să fug, buturuga mică, răstoarnă carul mare, și omul mic, e ca vipera!
            Uppss! M-a văzut și s-a încruntat – cred că l-am trezit, de e așa nervos! Dacă îi intrau hoții în casă, nu se supăra așa, e obișnuit cu tot felul de hoți! Haide, frate, sunt eu, Bimbi, nu fi rău, că n-am făcut moarte de om, căutam doar niște eugenii! Nu vrei să auzi, nu-i așa, un confrate în suferință? Asta e, faci ce vrei! Oamenii sunt răi, nu-mi pasă de ei! Nu știu decât să se supere și PLEOSC!

            Bimbi, gândacul de bucătărie, muri strivit cu furie de stăpînul casei! De supărare, rudele  lui Bimbi se mutară în casa unde își dăduse obștescul sfârșit, sub câlcîiul  lui nea Vasile, groparul! Și cum acesta avea casa plină de pomeni, hotărâră să se răzbune - vor ține post negru, să i se strice mâncarea lui Vasile!

Niciun comentariu: