luni, 23 noiembrie 2020

MANAGEMENT

     -Domnule Tăgârță, dă-mi voie să te felicit – ai fost ales Șeful Anului”! Am invitat și niște jurnaliști, vin și niști șefi de la București, vom participa la o conferință de presă, unde te rugăm să ne împărtășești din experiența dumitale, pentru a putea și alții să-ți urmeze exemplul! Rezultatele dumitale în muncă ne impun să vă promovăm ideile, pentru ca societatea să urce cât mai sus și să crească eficiența muncii.

-Apoi, dragii mei! am uitat să trec în CV că am fost, întâia, văcar! Nu eram bun la nimic, nici de zama oului, așa că mi-au dat vacile pe mână. Cu ghioaga-n ea, eram cel mai mare șef la vaci și am devenit văcar profesionist. Tot stând printre ele, am observat că nu-s chiar așa proaste, cum credem noi, o mai fac și pe vacile-ncălțate, altfel n-ar putea circula nestingherite pe șosea, fără să le lovească vreo mașină. Dacă o faci pe vita, se obișnuiește tot omul cu tine și lasă de la el, crezând că nu ai minte deloc. Deși tu ai, dar nu-ți folosește decît la rumegat! Tot de la vaci am învățat că, atunci când nu pricepi ceva, nu mugești ca prostul, iei o figură de vacă bleagă și te uiți cu ochi bovini, la ăl de urlă la tine! Până se calmează, că n-are cu cine se bate, tu ești vacă! În rest, burdihanul plin cu mâncare vegană, sănătoasă, fără iarbă la conservă! Stai ca vaca! la muls și nu te omoară nimeni! Doar dacă ești stearpă, atunci să-ți faci griji, nu-ți ridică nimeni, statuie, dacă nu ești profitabilă! Ba chiar ajungi să te vândă toată lumea, la kil!

Întro zi, era una ploioasă și glodul era până deasupra roții, s-a rătăcit un președinte aflat în campanie electorală, pe la noi, prin sat, și a rămas cu mașina în smârc. L-am scos eu, cu vacile mele, și a rămas impresionat cât de ascultătoare erau, fără să folosesc biciul. A simțit că am stofă și m-a luat cu el. Așa am ajuns șef aici!

Prima dată, m-am luat cu mâinile de cap: cu 4 clase ale mele, ce știam să conduc? Doar tupeul, m-a salvat: m-am prefăcut că le știu pe toate și, deși știu toți subordonații că sunt boschet de Veneția, vedeți vreunul, să comenteze? Că de unde a ieșit, le-a ieșit și lor! Rezultatele au început să apară după ce am pus pe fiecare, să facă ce se pricepe: avem un programator care se pricepe și la electronice, așa l-am făcut electrician și depanator instalații frigorifice, reducând schema cu un tractorist care era pe postul ăla. Nu mai avem nicio problemă! Pe secretară, care a făcut și-un curs de asistente medicale, am mutat-o la dispensar! Face și treaba doctorului, care mai mult nu-i pe-aici! Să vedeți ce meseriașă e, la scos dinții! Și e mama tastarii și la calculator! La noi, fiecare face și altceva, am descoperit doar ce-i place și gata! lucrează și peste program! Nu mă interessează ce face, cum face, treaba merge strună, după cum ați văzut. Iar eu, ca un bun manager, nu fac nimic, doar supraveghez.Și-i mân, cu blândețe, ca pevaci! Ce te uiți, șefule! așa lung la mine - nu ăsta e rostul unui bun manager, să-i facă pe ceilalți să muncească, fără ca el să-și bată capul?

-Nuu e bine! Nuu e bine deloc să declari asta în fața presei și-a șefilor! Mai bine spune că ai învățat de la mine și că ai un doctorat în psihologie, nu verifică nimeni!

Niciun comentariu: