duminică, 22 noiembrie 2020

SUPERIORITATE

     Cu un aer superior, îi privi de sus pe toți cei aflați în sala de așteptare:

            -Ce vă mirați așa? V-am spus că avem de așteptat? v-am spus! V-am spus că doctorul întârzie? v-am spus! V-am spus să nu vă grăbiți, că, după ce vine, își bea întâi cafeaua și stă la o șuetă, cu madamele? v-am spus! Cum v-am spus și că nu interesează pe nimeni dacă murim sau trăim, dacă o ducem bine sau ducem rău. Dacă îi mai pasă cuiva dacă mergem în sus sau în jos, pe scara evoluției! Cunoașteți, cred! teoria conform căreia mai marii lumii au hotărât să mai murim nițel, unii dintre noi. Cum selecția naturală s-a cam dus dracului, nu e de ajuns, războiul e perimat și blamat și de baba Leanța din Pliscuiți, iar criza economică ar putea lovi și-n ăi care-o stârnesc, a mai rămas bacteria și virusul! Molimele! Nu vedeți că până și calculatoarele au viruși? Și-ncă ce viruși! De ce să arunci cu bomba atomică, dacă rărești septelul dându-i să crape-n el, otrăvuri! Vedeți? bacterii și virusuri, ciuma și holera! Cine a câștigat din treaba asta cu coronavirusul? Ăi bogați! Săracii și amărâții, se duc, bogații, logic! se îmbogățesc! Pe lângă ei, cei mari, se îmbogățesc și alții, trepăduși de-ai lor. De ce să le pese că tu ai dat colțul? se găsesc o mie, să-ți ia locul la cârcași. Atunci mie, de ce mi-ar păsa? Pe mine cine mă încălzește, când mi-e frig? Cine îmi dă un colț de pîine uscată, când n-am de unde hali cozonac? Nu-i mai bine, cum spuneam, să-ți vezi de ale tale și să te doară-n anus, de cei din jur?Mama, de moare, nu-mi pasă! Fiecare cu soarta lui, nu le amestecăm. Fiecare cu problemele lui, să și le rezolve! Dacă e fiecare, pe fiecare, atunci nu mă bag în ciorba ta, nu te băga în ciorba mea! Nu facem mariaj, decât pe hârtie, restul, la tribunal! Dacă facem altfel, facem jocurile ăstora mari, care vor să ne omoare și să rămână singuri. Eu nu sunt așa de prost, să fac cu zic alții, de aceea fac ce cred eu, cu mintea mea! Mie să-mi fie bine! Toată lumea poasă trăiască, numai eu să nu mor! Gata cu prosteala, eu o să-mi văd numai de pielicica mea, fiecare să și-o apere pe-a lui!

            -Domnul Țâfnă? Poftiți în cabinet, v-au sosit analizele!

            Iese după jumătate de oră, cu față de cadavru viu:

-Ce mă fac, oameni buni? mi-au spus că mai am maxim jumătate de an, de trăit! A spus-o, de parcă citea horoscopul, nu-mi spunea că mă duc! Oameni lipsiți de suflet, nici măcar n-au luat-o pe ocolite, să nu-ți dea cu paru-n cap! Numai de coada lor, le pasă, de ceilalți, nu!  Acum ce mă fac, că o să mor? Ce vă uitați așa la mine, de parcă sunt și îngropat? Nu vă pasă că un semen de-al vostru, moare? Așa de tare v-a înrăit propaganda asta, că nu vă pasă de mine? Nici măcar nu văd vreo umbră de compătimire, parcă aș fi un câine, nu om! Animale fără inimă, ce sunteți!

Niciun comentariu: