vineri, 22 mai 2020

STROP DE FERICIRE

     La întrebarea: CARE AR FI CEL MAI FERICIT MOMENT DIN VIAȚA TA! toți s-au grăbit să răspundă:
- Când mi s-a mărit salariul!
- Când am fost numit director!
- Când mi-am terminat vila!
- Când mi-a născut nevasta, primul copil!
- Când am schimbat mobila!
- Când am făcut grătarul ăla monstruos, de-l țin toți minte, și azi!
- Când am făcut concediul la greci!
- Când mi-am schimbat amanta!
- Îmi amintesc mereu de beția aia cruntă, când m-am trezit întrun pat străin!
- Simt și acum, emoțiile de când au terminat copiii, bac-ul!
- Fericire - am schimbat mașina!
...

Despre cele neplăcute, tăcere absolută – creierul nu vrea să-și amintească, el e cu ștersul!
Eu aș spune altfel – fericirea supremă nu se obține printrun moment, ci este rezultatul vieții noastre, care nu e dulce și rozalie, ci e împănată cu dureri și năzuințe. Dar, cu toate acestea, aș mai zice:
-          sunt fericit că mă pot trezi dimineața, fără să fie nevoie de cineva care să mă ajute să mă dau jos din pat; e de rău când depinzi de altul;
-          sunt fericit că pot privi răsăritul și asfințitul soarelui, fără să mă întreb dacă nu e ultimul;
-          sunt mulțumit că mai am mâini, picioare, ochi, gură, creier etc, pentru că sunt unii cărora le lipsește câte ceva, ca să fie întregi;
-          sunt fericit că pot gândi, fără să vină cineva, care să mă învețe ce trebuie să fac, pentru că nu întotdeuna celălalt are dreptate;
-          sunt fericit că nu sunt povara cuiva, care să se chinuie cu mine; e cumplit să știi că sunt alții, care suferă din cauza ta;
-          sunt fericit când nu trebuie să plec la o petrecere, fără să-mi iai punga cu medicamente și să mă întreb dacă n-am uitat ceva; oricum, în așa condiții, numai petrecere, nu e!
-          sunt fericit că mi s-au mai dat zile, de trăit, în care să gândesc la păcatele mele, deși niciun timp nu poate să le cuprindă pe toate;
-          sunt fericit că toți ai mei sunt bine, iar ceilalți par a fi bine, și mă bucur pentru ei, toți;
-           banii, premiile, recompensele, recunoașterile, diplomele, nu valorează cât picuratul ploii, murmurul unui izvor, cântecul unei păsări, forma unui nor etc;

          Și lista pare nesfârșit de lungă, dar mi-e teamă că nu putem înțelege cât înseamnă un strop de fericire adevărată! 


Niciun comentariu: