vineri, 15 mai 2020

SĂ MORI DE...RÂS!

-Eu știu precis că am să mor de râs!
Bătrânul sconcs, în sinea lui, și-a spus.
-Simt c-a venit și ceasul ăla, că să mor-
Am mai rămas doar eu și râsul meu interior!
Și-așa toți puturicii aruncă că-s murdar,
Deși eu doar miros! Și-am spiritul gregar!
Zic că-s pătat! Dar eu am ochi cuminți!
Nu sunt ca alții, sub mască, împuțiți!
Zic că-mi dau aere! Pe care cred, în felul meu,
Că e acel „aparte”, ce-i dat de Dumnezeu!
Doar sunt atâția care se cred că-s unicat,
De nu le-ajungi la nas, cu o prăjină...!
Direct - îmi zic că put! Hmm! Nu-i frumos
Să te răstești la altul, fiind tu,...puturos!
Tot circul din pădure, din ultimele luni,
A arătat care e animal și care  sunt jupâni.
Leul și-a scuturat coroana, cea plină de gândaci,
Că să ne vâre frica și să ne bage-n draci.
Șopârla, care până mai ieri, doar sărea coarda,
Tocând mărunt, cuvintele, cu barda,
Ajuns-a mare sculă și a făcut chiar burtă,
Spunând la nătărăi, că viața e prea scurtă,
Că trebuie protejată de-un cor întreg de mimi,
Care se apucără, cu năduf, să...scarpine ciulini!
Și mare zânzoleală s-a mai stârnit în clanuri,
Și se tot păruiră, stârnind praful din lanuri.
De secetă, uitară! De grindină, furtună...!
Ei o țineau pe-a lor, urlând că-i aia bună!
Și bietele marmote, deși avea multe de spus,
De-atâta panaramă, în scorburi s-au ascuns.
Dar iată că-ntro zi, cortina se ridică
Și vălu-amărăciunii socoata o cam strică:
Nu fu nicio tornadă, tsunami sau răzbel-
Doar niște obsedați cazați întrun hotel!
Ce să mai zic eu, sconcsul? că treaba asta pute?
Că-i treabă serioasă, ce nasul o să-l mute?
Primejdii, au fost mereu și-or să mai fie
Și nu doar ca o banală, mortală pandemie!
Ce s-a văzut și-i clar? Nu știu să exprimez!
Mă uit atent, în mine, și-mi pare că visez:
Miroase a duhoare și nu e de la mine!
Și râsul meu interior se-ntreabă – Ce mai vine?

Cu ochii - streașină, și creierul- furaj
Bătrânul sconcs își fac, din rărunchi, curaj.
Își umflă pieptul și-și face vânt în viață,
În timp ce-un râs tâmpit îndată îl înhață!

Concluzie:
Mai râde omul! Rânjește, mai glumește!
Dar dacă nu-i atent, îndată o...mierlește!


Niciun comentariu: