duminică, 27 decembrie 2020

PREGĂTIRI MATEMATICE DE REVELION

-Mai e puțin și gata cu anul vechi! Cică vinul, cu cât e mai vechi, cu atât e mai bun! La anii noștri, nu se aplică vorba asta, suntem invers proporționali. Nouă, nici adunările nu ne mai plac, oricum scădem în fiecare zi. Ca număr, ca greutate, ca putere...! Ehei! și ce mă pricepeam la înmulțire! Mai ții minte, când eram verzi, amândoi...? Ce mai săream pârleazul, mai ales eu! Tu, nu! stabilitatea era cuvântul tău de ordine, ție îți place să ai rădăcini adânci în pământ, să nu te doboare vânturile mele. Cu împărțirea am stat rău: de obicei, împărțirea se făcea de către alții. Când am împărțit și eu, m-a durut așa tare sufletul, că mulți au plâns după împărțeala mea. Constat că de-aia am rămas noi doi, singurei ca două bufnițe cu Parkinson. Doamne! și pe câți n-am ridicat noi, la putere, iar acum ne-au uitat, ne dau cu rest! Nu-i vorbă, când prindeam terenul liber, extrageam și rădăcină pătrată, din toți, nici apă nu mai aveau de unde să bea. Acum ne pregătim să facem Revelionul tot noi doi, ca întotdeauna. Deși ne-am cam uscat, mai ales tu, matricea noastră a rămas unită, contrar previziunilor cunoscuților. Unde există înțelegere, există ecuații de durată! Mai ales în cazul fracțiilor - când la numitor, când la numărător, după gustul și părerea fiecăruia! Mă uimește că nimeni n-a sunat de Crăciun, pesemne au toți, problemele lor, iar pe noi nu ne interesează rezultatele, decât dacă sunt pozitive! Nu-i nimic, o să petrecem un nou Revelion, tu și cu mine, dacă gradientul de temperatură va fi rezonabil, vom sorbi din șampanie afară! Nouă nu ne pasă de cei nerecunoscatori, noi am privit întotdeauna, din toate unghiurile, și nu am fost optuzi. Mă gândesc la cele 7 și 1/2 sarmale și salivez, îmi face limba lipa-lipa cos de alfa! Am tot ciugulit din curcan, l-am adus la forma de trunchi de piramidă, iar de picioare am atârnat două globulețe, care au fost sferice, până m-am așezat pe toate patru. O să fie frumos de Revelion, o să vezi! își încheie șlițul și tirada bătrânul profesor de matematică, adresându-se vechiului său prieten, pomul de iarnă!

Niciun comentariu: