vineri, 16 aprilie 2021

CRIZA POLITICĂ, PE ÎNȚELESUL TUTUROR


- N-am prea înțeles de ce omul este cel mai superior dintre ființe! Poate pentru că vorbește, adică scoate sunetele alea pe gură, și nu recunoaște că mai mult latră! Aci, în România, cred că e la putere, tot timpul, indiferent cine se coțăie în frunte, numai dintre ăia, din Clubul Făcăturilor de Bine. Numai ăia știu că nu poți face bine cuiva, care nu vrea să i se facă bine! De aia în țara asta n-o să fie bine, niciodată, nimeni nu vrea decât cu forța. Doar fraților mei, poate, dacă nu-i calcă mașina pe urechi. Lătra unul, mai deunăzi, că Rusia vrea să hingherească Ucraina, adicătelea se pune de-un război! Vivandierele românești, ce s-or fi gândit? ia hai să ne bălăcărim nițel, acu-i momentul să ne punem poalele-n cap! Povestea bunelul că a rămas în oralul, nu în scrisul neamului, precum că șarpele când vrea să moară, face o criză politică, în timp ce oamenii obișnuiți fac o criză de nervi. Nu le am eu, cu înțelesul oamenilor, care nici ei, barem, nu se înțeleg, da' cred că taman asta, lipsea! Nu înțeleg de ce se tot hămăie, că merg lucrurile prost, văd că ciolanele se împart, deși nu ajung la toată suflarea hămesită. Ce nu pot înțelege, însă, e cum de se schimbă oamenii: după ce ajung la putere, se transformă în javre nevaccinate și dau în turbare, la fel ca predecesorii lor! Să fie și puterea un soi de coronavirus? Asta ar explica de ce sunt asimptomatici, până li se rupe-n două, când sunt prinși cu rața - n gură, cum era în poezia aia pentru alegăto...copii! Până și noi, javrele ordinare, avem ce învăța de la o criză politică - cum să ne mușcăm între noi! Apropos! știe cineva dacă ăștia care ajung la putere, fac regulat antirabicul? Se pare că da! la cât se mușcă - ntre ei, trebuiau să moară demult, da' uite că n-avem noi, norocul ăsta!
Uneori, criza politică mă deprimă: nimeni nu mai taie frunză la câini, o consumă pe toată! Prin urmare, poa'să ningă, poa' să plouă, am de furcă, pân' la ouă, am canadiană nouă! Cam așa văd că se petrec lucrurile, când se fată o criză politică, ce bate sub coadă criza economică. Cine poate, oase roade, cine nu, nici carne macră! Ia mai bine să văd eu de când n-au mai luat gunoiul, poate prind vreun minister, măcar la Sănătate!
Și bătrânul câine maidanez, care a prins 5 mandate, se duse să vadă ce fac cățeii lui!

Niciun comentariu: