vineri, 3 ianuarie 2020

COINCIDENȚĂ?!?

-Emma, nu mai mânca din borcanul de dulceață, îți curg băluțele în el și se zaharisește! Du-te și spală-te pe mâini, nu pune mânuța pe fotoliu, vine bunelu’ și iar i se lipește turul pantalonilor de catifea! Nici acum nu am reușit să șterg pata și buni a trebuit să pună un petec la pantalonii lui bunelu, că a trebuit să-i taie cu foarfecele! Gata cu dulciurile, ai mâncat toată ciocolata pentru săptămâna viitoare, s-a dus rația! Nu știu ce tot îți place ciocolata asta, nu vezi că buni are diabet și arată ca...? S-o lăsăm așa! dar dă cutia-ncoace, că te-ai făcut măgăriță! Ah! nu mai sunt decât învelitorile la bomboane, restul s-a dus! Ciu-ciu! de-acum cu dulciurile! Și, de ciudă, nu băga degetele-n priză, sunt acolo niște piticuți mici, care te ciupesc de degete, până amorțesc! Degetele, nu piticuții! Nu sunt piticuți acolo? De unde știi tu? Ai băgat un cui și n-a țipat nimeni? Țip eu, acum, la tine, nenorocito! că mi s-a făcut pielea de găină! Am văzut – ia bucată aia de brânză, pe care o molfăi de vreo oră, din spatele florii cele galbene, sare-n ochi că ai ascuns-o acolo, e prea albă! Ce faci cu ochelarii lui buni? Nu-i pune la ochi, îți strici vederea! Și nu-ți mai trosni degețelele, or să-ți trosnească singure după 50 de ani! Fără pisică, n-ai voie să te joci cu pisica, pisica are păr! Și-i cade! Cum? și mie îmi cade și tot nu mă joc cu tine? Zât de-aici, ai început cu întrebările idioate! Mamă, știi ce m-a întrebat ieri gâlma asta de copilă?  Dacă berzele țin copiii, când îi aduc, în burtă! Și cum am tăcut, m-a întrebat șerpește dacă copii sunt păstrați de mame tot în burtă, după ce îi aduc berzele! Poate dă Domnul, când o fi mamă, să nască tot o fată, pe care s-o boteze Curioasa”!


După 20 de ani....

-Iar vrei bomboane de ciocolată? Nu-ți ajunge să le-ai ales pe alea cu lichior, de ne vezi la dublu! Lasă cactusul în pace, nu-l mai ciunți cu foarfecele! Stai odată, cuminte, că nu stai o secundă locului, zici că ai Duracell în tine! Ce proști am fost, ne-am luat după bunică-ta, ți-am dat nume străin, “Curiosity”! Ea zice că ideea a fost a mea, că de-aia mi-a pus numele Emma, să sune mai aparte! Ah! ai ascuns ultima bomboană sub fața de masă și s-a lipit? Să vedem cum o dezlipești și-o mănânci! Nu mai vrei s-o mănânci, hai? Te-ai făcut darnică, i-o dai lui tati! Tu păstrezi guma de mestecat, pe care ai lipit-o de tabletă, când îmi verificam mesajele! Săptămâna trecută ai pus guma în buzunarul lui tati, de-am aruncat pantalonii, cu tot, cu ea! Nu mai vorbi în engleză, n-am făcut la școală! Ce semn e ăla, mi-ai turnat cafea pe Yphone? O să mai vezi “MATE”, când ...! Nu mai știu cum era vorba aia, da’ era cu aripi! Frumoși, copiii - să-i ai, dar să-i crească alții! Îți mănâncă și urechile, te lasă fără vlagă!  Cu cine or fi semănând???

Niciun comentariu: