duminică, 11 aprilie 2021

ONLINE-UL ȘI "GUȘTERII"


Dacă extragem rădăcina pătrată a morcovului datorat COVID, poate, zic, poate! am observa și unele chestii interesante, cum ar fi dezvoltarea comerțului online. Dacă până acum ne era scârbă de ceva munci, acum ne e lene să mai facem și cumpărăturile, așa că apelăm la net. De! ne aduce sclavul marfa, acasă! Cum și munca la bordeiul personal, s-a amplificat, de ce să mai ieși în stradă, unde lumea e rea și poți fi călcat pe urechi, în timp ce treci pe "zebră! Apropos de munca la domiciliu - Epoca Sclavagistă este țâță de muscă, pe lângă ea: pe curentul tău, uneori, pe sculele tale personale, accepți recluziunea la domiciliu! Și se mai zice că e nașpa la pușcărie!
Nu credeam că am să pun botul la ofertele online, da' na! am comis-o: nu mai am mult și-o să stau pe "tron", cu telefonul în mână, căutând oferte promo la Hârtie Higienică!
Sincer, n-am o părere prea bună despre tipul ăsta de comerț, dar recunosc că e ușor să cazi în plasă, mai ales când ești bombardat în fiecare secundă cu reclame minunate, la tot felul de trăsnăi tentante. Prin urmare, eu mai prost? Paranteză: dacă ar fi marcate cu buline, de exemplu, una roșie pentru știfturi, aș zice că - i OK, numai că toate sunt Albă ca Zapata și cei 7 gogomani.
Eu mă credeam deștept, da' uite, că n-am fost: prima țeapă am servit-o cu niște suplimente alimentare care scoteau untul, din tine, cu tot cu viermișori. Cum mi se spune des, că mă mănâncă..., văzând și tot soiul de poze cu dihănii mățoase, am trecut pe porcăriile alea, deși ar fi trebuit să-mi dau seama că ceva nu era cu toții boii acasă - lipsea adresa lui nea Caisă, care mama lui! le-a făcut, iar prospectul era doar pe net! Rezultatul: mi-am paradit colonul și tot mai am viermișori, da' pe creier! Ca să știți, reclama a rămas identică, doar denumirea otrăvii s-a schimbat, precum și numele "marelui" medic care-o prescrie. Ah! și ce-mi plac ofertele care încep cu "Leacul miraculos - un sugar a pus cu botul, pe labe, cercetătorii ce studiază cancerul.."! Vă amintiți de siropul vândut odinioară prin bâlciuri, care vindeca tot, mai puțin decedații? Ăla era la baie!
Următoarea țeapă am luat-o cu "ochelarii reglabili- minune", niște știfturi care scârțâie din marele șurub de reglaj, pe care nu i-aș pune nici pe o păpușă gonflabilă, cu gura strâmbă. Și care vor duce de râpă ochii, de nici Meșterul Manole, n-o să aibă ce să repara! Să vă trimit o poză cu ei, să luați și voi, țeapă! să nu fiu singurul...?
Vai! da' ce mult mi-a plăcut, când am fost anunțat că sunt fericitul câștigător a unui cadou gratuit, în calitatea mea, de client fidea! Doar să plătesc transportul - 36 lei! De data asta, am vrut să văd până unde se ajunge cu măgăria, deoarece mi s-a aprins beculețul - în același zi, nevastă - mea a primit aceeași veste, doar că, la ea, cadoul era un epilator, care nici cartofii, nu-i gâdila! Și care, în mod obișnuit, este 30 de marafeți! Deci, conștient de țeapă, două zile mai târziu primeam un desfăcător de dinți, care curăță și smalțul, și gingia, nu doar dinții! Curierul a băgat capul, în pământ, recunoscând că firmele de curierat s-au săturat de "cadourile" astea și nimeni nu face nimic! Iar tariful transportului "gratuit" nu depășește, în mod normal, 7-8 lei, cu tot cu coamă! M-am gândit să reclam la Protecția Consumatorilor...!
Capcanele online sunt multe: una ceri, alta primești/ ți se înapoiază banii, la retur, a doua zi după Scripturi/ sunt tot felul de fake-uri, ce concurează mărfurile marțiene/ plătești garanție suplimentară, la Bau-bau-uri care mor în clipa doi, la folosire și îți dă Ulea, garanție în cazul ăsta/ ajuți niște săraci, pe care nu-i cunoști...! Și, cel mai frumos!datele tale personale, ascunse cu grijă în hazna, ajung până și la piticii lui Gulliver, ce te contactează, ca să-ți vândă gogoși!
Nu vă luați după mine - când sunt prost, eu, unul, spre deosebire de alții, recunosc: comerțul online este bun, cu o condiție: să nu fraierească prea tare! Oricum nu se compară cu vânzarea directă, unde lesne îi dai cu pantoful în cap, vânzătoarei, dacă te strânge produsul la minte!
Cum lucrurile iau viteză pe-aici, în zona online, nu ne rămâne decât să belim ochii, dacă nu vrem...să belim punga!

Niciun comentariu: