sâmbătă, 2 noiembrie 2019

CONGRUENȚE EMINESCIENE


Somnoroase ciripele
Pe la cluburi, se adună,
Se ascund printre manele!
                   Nu-i a bună!

Doar fițoasele suspină,
Pe când omul negru, rage;
Dorm răngăii în Grădină,
                   Așa cum le place!

Trece baba, cu poșirca,
Între crâșme, să se culce -
I-a trecut și mahmureala!
               Abia o mai duce!

Peste-a nopții ogăreală,
Se ridică, lin, perdeaua -
Mi-am dat foc la butelie,
                Tare-s, ca sardeaua!

Am pierdut, și astăzi, trenul,
Ce mă duce-n baie!
M-a cuprins melalcoolia,
               Eu sunt treaz! O laie!

Nu mai am nici cep, nici cerc!
N-am nici balamale!
Dau din coate și încerc,
Să mugesc din "fioale"!

Dacă tot n-avem pardon,
Când vorbim de versuri,
S-avem creierii, beton!
               Rimele sunt dresuri!

Și-n oceanul turbulent,
Ce pare terestru,
Zău că ești cam repetent!
                Hâc! vere Eminescu!

Niciun comentariu: