miercuri, 20 noiembrie 2019

DIALOGUL SURZILOR

El și Ea, la o terasă, pe malul Dunării:

-E răcoare! Totuși, e prea cald pentru sfârșitul lui Noiembrie! Dar voi, femeile, sunteți friguroase rău, dați repede în tremurici cu surprize!
-Dă-l naibii, de retardat, n-ai auzit că a furat, de-a stins? Noi nu ne asociem cu hoții! Doar îi primim în casă și-i culcăm în camera curată!
-Au plecat și păsările călătoare, după ce, vara asta, ne-au pătat rufele. Și chiar mă bucur că, anul ăsta, am plantat un copăcel! Eu zic că-i stejar, deși mulți zic – ‘ai!  salcâm!
-Ocupată cu binele omenirii, toamna asta n-am mai pus gogoșari, doar am început să-i port! Iar murături, găsesc pe toate drumeagurile, de mi se acrește!
-Dacă vine iarna grea, să vezi cum ne îngheață vecinii! or să facă turțuri sub nas, de la căldura sufletească. Dar e treaba lor, că nu votează cu cine trebuie!
-Auzi prostie-în țara mea - nu există soluție pentru emanciupirea socială! Avem prea mulți analfabeți, de aia, care nu știu să citesc! Și suntem tare poluați! Pe viitor, mă acsez pe probleme de poluție, să putem respira niște aere curate!
-Normal că nu-i normal să fie anormal de mulți șomeri! Dacă nu ne eliminau ăia, casa, acum puteam trăi mai bine! Mai bine ca înainte, că înainte nu ne era mai bine! Ghinion!
-Ieri am cumpărat niște multe ceaiuri – Coada Șoricioaicei, Coama Calului, pălămidă, troscot și aloe vara! Ba și lumânărică, dar s-a topit pe drum, de la căldură! Am rămas doar cu fitilul!
-Crede-mă, mă bate-un gând, de-am făcut bătătură pe buca stângă – cum să nu mai fiu morocănos? Am găsit pe net o promoție de rânjete, dar îmi sunt mici, mă strâng. Am păstrat doar unul larg, pentru cei care mă iubesc numai pe mine. Ca să nu fac risipă pe proști, nu-l folosesc decât foarte rar, și-atunci, că n-am în cotor! Cui nu-i place, să nu mănânce prea mult...
-Mă gândesc să-mi umplu timpul cu ceva folositor - să gândesc! N-am mai făcut-o demult și s-a cam uzat! Cică trebuie încălzită des, astfel se usucă! Mintea, bineînțeles! nu te gândi la prostii!
-Nu știu unde o petrec concediul, următorii ani! Că altă treabă de făcut, n-am! Cu pasiențele am terminat, mi-a ieșit și ultima pasiență! Aș vrea eu să fiu mai iute, dar m-au fleșcăit ultimii ani petrecuți cu tine! Speedy Gonzales, mă numeam!
-Să știi că mariajul nostru o să rămână în istorie, mai ceva decât Romeo și Julita! Am avut o relație interesantă, noroc cu mine, că sunt inventativă, dau dovadă de multă ingeniuitate!  Ai văzut cum mi-a fătat mintea, găini vii? Ca o mamă izbitoare, am fost pentru toți!
-Da! da! o să ne dăm cu sania și o să ne batem cu bulgări de zăpadă!
- Mulțumesc! Și tu ești un om mare! Și, mai ales, înalt!

Niciun comentariu: