marți, 24 aprilie 2018

TRADIȚIONAL!


Azi, un purece haios, nătâng și furibund,
M-a prins descoperit! Și m-a pișcat de fund!
Glumeam - nu era purece rahatic, ci un om!
Și treaz eram, beton! nu m-a pișcat în somn!
Și am luat-o-ncet, precum la vechea școală-
Tema aleasă - familia, la noi, tradițională!
Familia monogamă? Sublim matriarhat?
Unită și stabilă, din policarbonat?
Patriarhat târziu? Sau simplă sinecură?
Familia creștină, vârâtă-n saramură?
Familia, e baza existenței ! E-un liant!
Unii au făcut bani, gârlă! Scoțînd câte-un pliant,
Vorbind despre tradiții! Despre patriarhal!
Și meditând, obscen, la mediul prea carnal!
Se miră cineva? Că, dând cu presupusul
Biserica, de-oriunde, s-a și vârât-ntrânsul?
Angoasa a început, încetișor, șerpește,
Despre iubirea dintre sexe! Că este omenește
Să se iubească lumea, așa cum își dorește!
Când se topesc ghețarii! Deșertul, se mărește!
Când lumea se răstoarnă și, cert, înnebunește,
Când mor copii, de foame, și apa, sărăcește,
Îmi pare ireal, să angajăm disputa, despre sex!
Mai lasă-mă, cucoană, că m-ai lovit în plex!
Mi-ai dat, pe la cotoaie, cu dragostea reală,
Dintre persoane, de același sex, și limita legală!
Nu mă privește, cine, cu cine, se iubește!
Dar nu mă mai tromboni, că asta trebuiește!
M-a enervat, la culme, că folosim cuvinte,
Să transformăm prostii, întrun subiect fierbinte!
De ce s-aducem  vorba, făcând o socoteală,
Despre obișnuita familie sacramentală?
De-aici, mi-am scos măciuca ! Și tot arsenalul!
Ca să tratez, strângând din dinți, tradiționalul!
Ce poate fi mai vechi și cât mai uzual
Decât mâncătoria românească, în mod tradițional?
Nici nu mai pun problema, că-n modul consacrat,
Îi tot mâncăm, de zile, pe cei ce i-am lucrat”!
Ce poate fi mai dulce ? Și mai obișnuit-
Să nu-i lăsăm, să moară, pe cei, ce-am chinuit?
Tradiționale-s viile! Și munții! Și tot ce s-a născut
Conform unor tradiții, din carne și din lut !
La Unu Mai ( tembel că mine!), noi sărbătorim!
De Paște! De Crăciun! Week-end! Și cât trăim!
Mâncăm, cu poftă,  mici! În stil Tradițional!
De vită și de oaie! De porc și chiar de cal!
(Bine că n-au descoperit, că pasta pentru mici,
Mai poate fi făcută, din carne de… arici!)
La toamnă, tulburelul! Și câte-un kil de vin,
La orice-adunătură ! Și chiar de Haloween!
Tradiționala șuncă, e bacon  cu susan!
Este un bone, cu Beans! Nici vorbă - fasole, cu ciolan!
S-a dus, cu brânza dulce! Cu urda, desueta!
Ne place gorgonzola! Tradiționala Feta!
În loc de păstrămioară, să fie mare, fița,
Mâncăm, pe înfundate, tradiționala pizza!
Ce o mai fi tradiție? Veche? Tradițională?
Poate doar lăcomia totală! Parșivă și globală!
Atunci, de ce ne preocupă teme neesențiale?
Când stăm, cu fundul, pe prostii tradiționale?
Mă rupe-n două, sila, și mă mușcă inepția,
Când văd cât de adânc, ne-a-nconjurat, tradițional, prostia!


Niciun comentariu: