marți, 14 aprilie 2020

PLUGUȘOR... DE PAȘTE!

Aholeo! Aholeo! voi frați,
Stați așa și nu mișcați,
Voi să stați toți, izolați,
Să nu fiți, iar, amendați!
Anul ăsta, de ăst Paște,
Mielul e fătat și naște:
Noi, în loc de sărbătoare,
Tremurăm, ca la-nchisoare!
Alții, jmecheri și jegoși,
Ne consideră fricoși
Și rânjesc, că vor să vadă
Câinii, cu COVID, în coadă!
Mulți, după ce ne-au cam prostit,
Tare  s-au îmbogățit:
Nu de-un leu, la kil! Se pare
“pelteaua”-i mult mai mare:
O să-și stuche, des, în sân,
Cei  ce-n țară, mai rămân!
Au promis că o să fie
(–), creștere-n economie!
Doar produse autohtone
Că-n vidanje, avem tone!
Ia mai urlați, măi confrați,
Cât sunteți de izolați,
Să se-audă-n Cotroceni,
Că noi creștem buruieni”!
Urlați, băi, nu fiți mojici,
Că nu suntem chiar nimici!


Tot cu gând la născatoarea,
Încurcat-ai sărbătoarea,
Și mi-am zis că n-o fi foc,
Dacă tot nu am noroc
(Să mă car tiptil, la nemți!)
Să mă sui și pe pereți:
Am venit cu Plugușor,
Că sunt prost, tâmpit și chior:
Să-mi fac, naibii, de urât
Cât îmi stă COVID, în gât!
Doar că astă pandemie
Mi se pare o prostie:
Cum o dai, cum te ferești,
Peste ea, tot nimerești!
Ce e sfânt și nu se-aplică-
Să stai sub clopot de sticlă!
Ce ne facem, frățioare,
Când prostia-o să ne-omoare?
Eu, precum cablul, izolat,
Altul, liber și-ofticat?
Noi, dispuși să facem patul,
Alții, buni să facă blatul?
Și cam multe minciunele!
Gogonate ! Strâmbe, rele!
Unii sunt fără obraz-
Moare omul...de  necaz!
Nu mai moare insipid,
Moare ! fără de COVID!
Trageți roata, fără trup
Să nu facem, iarăși, grup!
Hăuliți, că în ăst veac,
Doar prostia-i fără leac!

Să facem și ur(l)ături:
Pentru cei  vor lături,
Să-i cazăm (nu dăm cu tunu’!)
În colibe - confort I!
Frate-frate! Nu pe bani,
Să dăm papă, la golani!
La jandarmi, nu le dăm sapă,
Mai degrabă, tun cu apă!
Doctorilor, sănătate,
(Nu cât are Hipocrate!)
Toți, ce lucră prin spitale,
S-aibă parte de-osanale,
Și de măști, și de măscuțe,
Nu să-i doară în ...băscuțe!
Popilor, răbdări cu carul,
Să nu-i mâne, iarăși , harul,
Ca în zi de sărbătoare,
Să mai facă adunare!
(Zău! n-are fi nicio plăcere
Ca să trecem la...scădere!)
Am o rugă prea fierbinte
Pentru cei ce nu au minte:
Faceți, pocnetului! treabă!
Și nu ne mai puneți barbă!
Barem, peste zece ani,
Nu vom, tot noi, prostani!
Și om trece, din repaus,
Drept  în Rai, de-atâta haos!
Aș urla, dar vremea trece
Cu rahat și apă rece:
Când finita comedia,
Ne-a dat gata pandemia!
N-o luați ca pe-o urare,
Doar ca simplă constatare:
LA MULȚI ANI!
(Cine nu moare!)

Niciun comentariu: