miercuri, 1 iulie 2020

EU, NU!!!

    -Cum spuneam, nevastă - mea m-a omorât cu gelozia – dacă mă uit la vreo femeie, pe stradă, gata cu nervii! se schimbă la față și-o apucă tremuriciul! Nici nu mai ridic ochii, să nu zică că o fac intenționat și caut la altele. Mai am puțin și par dubios - am ajuns să ridic ochii numai la bărbați și sunt înțeles greșit. Dar știți voi, ce? ce-ar fi să-i joc o farsă și s-o pun nițel pe jăratec? Chiar așa, mă duc și i-o coc și eu!
            Și, după ce sorbi toată berea  din sticlă, ieși val- vârtej!
         Când veni soața de prin vecini, îl găsi cu capul proptit între mâini și cu ochii super - triști. Femeia nu băgă de seamă, din prima, ce-i cu aerul lui posomorât, dar când se împiedică de piciorul lui, întins strategic, se trezi că are în față chipul Sfinx-ului opărit cu ulei încins.
            - Ce-i cu tine și cu fața asta de speriat lilieci ? încercă să afle, dar, neprimind vreun răspuns, se așeză pe un scaun și-l privi îndeaproape.
            El oftă de vreo zece ori, gata să-și dea duhul, apoi își luă inima-n dinți, lăsând colțurile pe-afară, și se destăinui:
            - Am o piatră pe suflet! De multă vreme țin în mine un secret și caut să ți-l spun, dar...nu am curaj! S-ar putea să te doară prea tare, de aceea mai bine e să tac!
            Care om ar rezista unei asemenea tirade, fără să nu-l ucidă curiozitatea? Nici femeia nu rezistă, trase scaunul lângă masă și-i șopti suav:
- Spune, dragule, nu mai ține în tine, că ai să te îmbolnăvești de fiere!
- Nu știu cum să-ți spun, să nu te rănesc... dar... să știi că te-am înșelat! Nu mult, de vreo trei ori! Nu te înverzi la față, că a fost doar ceva trecător! Și doar cu aceeași femeie! Nu te enerva, vezi! mai bine nu-ți spuneam, ca să nu mă trezesc că-ți ies ochii, din orbite, cum e acum! La urma – urmei, n-a fost nimic între noi, eu tot pe tine te iubesc! Chit că o să dai cu sucitorul ăla, să știi că tu ești vinovată, cu gelozia ta! Atât ce m-ai omorât cu gelozia, că am vrut să nu-mi pară rău că am fost cuminte și prost!
Gata să explodeze, femeia se repezi cu gura la el:
-Am știut! Din totdeauna, am știut! Credeai că sunt proastă și nu mă prind că râzi în spatele meu? Și mă scoți și vinovată! Ei, bine! să știi că nici eu n-am vrut să mă simt că-s proasta ta și te-am înșelat! Și nu de trei ori, ca pămpălăul de tine, ci de zeci de ori, cu nu mai știu cine, că n-am ținut socoteala! Cu aproape toți prietenii tăi! Până și cu frate-tău! Și de fiecare dată, m-am simțit răzbunată! Acum, iată că am avut dreptate – ești un porc necredincios și muieratic! Și eu, care aveam remușcări, că dacă nu-i adevărat...! Na! bine că am ascultat glasul inimii și nu am gust de proastă-n gură!
După câteva clipe de tăcere, el izbucni în râs și-i spuse:
-Mamă! ce țeapă ai luat! Am glumit!
Ea, resemnată:
-Dracu‘ să te ia ! – EU, NU!!!

Niciun comentariu: