duminică, 19 iulie 2020

A ÎNCEPUT SĂ-MI PLACĂ...!(I)-Să nu îndrăznești să fii nostalgic!

S-a umplut lumea de cârcotași–nu mai place nimănui, nimic! Deși e greșit spus! Ce, mă? era mai bine cu salamul din soia? Ah! se pune soia și azi? Scuze! Atunci, era mai bine cu rația pe cartelă? Bineînțeles că nu! Azi poți ține dietă oricând, oriunde, oricum! S-a umplut lumea de grași! Chiar mai devreme am văzut un copil ținându-se de gard, de la dietă – putea trece și prin crăpături, să zici că-i fotomodel, nu alta! Nu, nu, nu era brunet, părinții lui erau albi! La păr! Și la dinți, de la sterilizarea cu alcool! Am scăpat de rație, suntem Boieri! Fără B”! Uite! tocmai ce m-am delectat cu o porție de cartofi prăjiți! Deși n-am voie, la diabetici se recomandă doar legume și ceafă la grătar! Nu, nu cartofi de la fast-food, am dat săptămâna trecută peste niște chips-uri care erau bolnave și nu le-a văzut nimeni, când le-a pus în pungi. Pot să jur că aveau vărsat de vânt! Și cartofii pe care i-am mâncat acum, și ei aveau gustul ăla select, de medicamente, pe care îl avea și varza pe care am gătit-o zilele trecute! Așa e modern – dacă se îmbolnăvesc, legumele și fructele se tratează ca și omul, cu medicamente! Doar că nu se duc la doctor, că dacă se duc și le vede, nu le mai recomandă la regim! Apropos! de ce sunt astea mai cu moț, de ni li tot bagă  doctorii  pe gât, cu tot cu nitriți și nitrați? Nu era gust de medicament? Era de insecticid? Da’ ce, s-au adunat toți gândacii de Colorado, pe o singură păstaie? Nu era nici insecticid? Atunci erau urmele de la flatulența plantatorului! Se face mecanizat plantarea? S-o crezi mata! de curând am văzut cum stăteau unii în genunchi, la plantat manual! Fac confuzie, erau unii în biserică, nu la plantat? Nici asta? Trecea vreun boss sau erau reduceri?
De la o vreme, nu mă mai simt bolnav – de când cu coronavirusul, nu mai simt nimic! Sau simt ceva – lumea e prea cârcotașă! Mai devreme, cineva întreba dacă mai circulă mijloacele de transport în comun! Păi de ce? cu atâtea hîrburi pe toate gardurile, mai circulă cineva cu de astea, înafară de pensionarii care își consumă tichetele? Și eu am două rable, fac colecție – am auzit că Programul Rabla 2030 va permite să-ți iei mașină nouă, doar cu hârbul! Visez? Dar când n-am visat eu, în ultimii 30 de ani, la mai frumos, ca să se mire lumea asta cârcotașă, că m-a apucat visatul? Dar n-am terminat cu mijloacele de transport în comună – nu-s alea care îți taie calea, când te aștepți prea puțin? Conduse de șoferi cărora li se pare că măgăoaia lor are aripi și profundor, sau zbaturi! Așa e cu marii noștri contemporani – toți ceilalți sunt, pe lângă ei, furnici! Păi nu de asta se dau cu insecticid cartofii - să se mai curețe din lighioane? Se vede că cine întreba de autobuze și alte buze, n-are, barem, vreun rapân de mașină! Cumpără-ți, bă! una, cu credit cu buletinul! Cum? nu mai există credit cu bulentinul? Daînainte cum exista, de –și lua fiecare cârcotaș tigăi din titan și gătea în ele brusture? Așa era la începutul democrației, experimental? Și acum, la sfârșitul democrației, nu mai e bun buletinul? Și uite-așa te faci negru-n cerul gurii, de nici dentistul nu se mai uită în gura ta, de la experimente pe cârcotași!
Viața de azi, a început să-mi placă: fac duș de câte ori am chef, fără să-mi spăl vreodată păcatele. Nu mai spăl la mână, doar mă laud, cum aud mereu – Am spălat două mașini de rufe, azi! Eu n-am decât una și n-o spăl niciodată. Ah! e vorba de ce A spălat mașina? Scuze! limba română e ciudată, n-o înțeleg uneori!
Cum spuneam, a început să-mi placă...! Doar că nu prea știu ce a început să-mi placă. Dar voi reveni altădată. Până atunci, să nu îndrăzniți să fiți nostalgici, că e grav!

Niciun comentariu: