marți, 28 ianuarie 2020

OAMENII DEȘTEPȚI NU IES ZIUA LA PĂSCUT!


       Mica Unire n-a fost sărbătoare pentru mine – poate doar o zi liberă. Cineva mi-a reproșat că de ce nu m-am dus să văd Trenul Unirii! De ce să mă duc să-l văd? Doar că să mă vadă lumea și să zică că-s patriot? Poate sunt, poate nu sunt! Deși nu mă încălzește cu nimic - dacă sunt, patriotismul e chestie perimată, nu se mai poartă la rever. Cum nu se mai poartă nici Cuza! Cine mai știe cine a fost Dimitrie Cantemir? Alt scribolog de modă veche, care nu auzise de tabletă și de metodele de slăbire cu scaieți trași cu rîndeaua, supliment miraculos care te slăbește mai ceva decât tratamentul cu ginko biloba! Nu! n-am deraiat, gândesc tot cu viteza melcului turbat, la mai multe chestii, deodată, de aia nu-mi iese autostrada gândurilor cum trebuie. Cum să te gândești la unire, când toată lumea lucrează la dezbinare? Am ajuns Țara Strâmbelor! Ce mămăliga ei! de unire, mai vrei, dacă nici măcar nu știi ce înseamnă 24 ianuarie?
            Pe 23 ianuarie, seara, o vânzătoare de la un chioșc din gară îmi povestea că a întrebat un tânăr contemporan de vârstă manelistă, dacă a doua zi nu se duce la școală. - Nu! a fost răspunsul! – Păi, de ce sunteți liberi mâine? – Pentru că e ceva, cerc pedagogic sau cam așa ceva! – Nu e sărbătoare? – Ce sărbătoare, tanti? N-am auzit să fie vreun sfânt mâine!
          Și-n timp ce noi ne facem că sărbătorim, personalitățile care ne distrug istoria, joacă Hora Unirii! Rânjesc la camerele de filmat, bucuroși că-i vede lumea în haine de sărbătoare, amestecându-se cu vulgul zis popor! Aș fi preferat să-i văd în salopete, zidind un WC în interiorul unei școli, care are buda-n curte. Sau vizitând un azil de bătrâni, ducându-le acestora napolitane ieftine! Nu făcând baie de mulțime, atunci când ar avea nevoie de-o baie, ca să-și spele păcatele!
            Trist e că, după așa modele, nu-ți mai dai seama cât de mărunt ai ajuns să gândești. Și ce rost are să te-nfurii, ai comis-o, și gata! Te-au prostit? Te-ai prostit!
            Mă bucur când un patriot cu steaguri românești față – spate la mașină, mă șterge’ pe trecerea de pietoni! Așa sunt patrioții de azi, exuberanți! Mai că te omoară cu atâta patriotism! Mă rog, puteți încerca și c-o rablă! Chiar, câți știu ce înseamnă PATRIOT? Ca doar n-o fi vreo nouă rasă extraterestră, derivată din dinozauri?
         Explozia de patriotism din zilele de sărbătoare cu mititei mă duce cu gândul la filmul “Drumeț în calea lupilor”. Conform noilor definiții, Iorga n-ar mai fi decât un băgător de strâmbe! După 30 de ani de la revoluția lui Pește Umplut, unde nu se știe de ce au murit oameni, tot nu-s lămurit –Antonescu a fost bun sau a fost rău? Că așa au tot terfelit patrioții români”, Istoria asta, că am rămas croit pe faptul că Ștefan  a fost un gagicar care se dădea la boieri!
            Cum mintea mea cea proastă, eu cred că aici am greșit cu toții – am ales pesediști, peneliști, useriști, țărăniști, peremiști, pupincuriști și guriști, numai ROMÂNI, nu ne-a trecut prin cap să alegem! Divizați de tabere de patri-hoți, ne mai batem, și astăzi, singuri! Și partea proastă e că nici păreri personale, nu mai poți avea! Precum oaia aclimatizată, trebe să te dai c-o tabără sau alta, ca să nu te umpli de scuipat!
          Și mai vorbim de Unire? Las’că au făcut-o alți proști, noi o luăm de-a gata, o vindem și facem un ban, grămadă! Și nici noaptea nu mai ies din casă, la păscut!  

Niciun comentariu: