marți, 25 februarie 2020

CIVILIZAȚIE(remake)

Ne-am dat în mă-sa – ne-am cilivizat!
Civizilat! Vizat! Mai mult ne-am divizat!
Cât ne-am dorit să renegăm maimuța,
Și iată evoluția - o premărim fuguța!
Ne-am tot dorit să fim doar domni și doamne,
Deși tot ne mai ghiorăie un maț, subtil, de foame.
Precum mistrețul retardat, zăresc un friend
Ce și-a făcut din părul de pe piept, un brand,
Din labele-i de urs, lopată de grădină,
Cu creieru-i ceva mai complicat, că-i de găină!
Din spirit de economie, furăm de prin WC-uri
Hărtia și săpunul! Ca uzităm doar spray-uri.
Spălatul pe mânuțe e pură fandoseală-
Dacă ne pleacă jegul, rămâne pielea cheală!
Așa suntem expuși la viruse și microabe,
Și o s-ajungem la spital, cărați  cu toți-n roabe!
Nu mai purtăm ciorapi! Sunt mult prea perimați.
Mai bine – dinții strânși. Sau retro – încleștați!
Sacoul strâns pe fesieri ascunde budigăi
Ce, la curtea lui Ludovic al XIV-lea, aveau cei nătărăi.
Cu lanțul greu, de sute de chintale, purtat la gât
Poți domoli un taur! Sau prinzi un porc, de rât!
Vorba domoală, ce te ungea la suflet și-alina,
E-nlocuită azi, cu –  Mai du-te-n ...vraja mea!
Fete subțiri, machiate, cu țoale brenduite
Nici nu au observat pe unde-s ...opărite.
Parfumul lor cel fin, pictat cu nădușeală,
Îți mută o ureche și nasul se răscoală!
Ce zgomotoși suntem noi ăștia, civilizați-
Vorbim cu toții, odată! Și toți, neîntrebați!
Ne dăm de ceasul morții, să spunem o trăsnaie
Din care să răsară un mort hazliu și-un foc de paie!
Și ne pricepem, Doamne! la toate și la tot-
Ce dacă punem zarzavat și-oțet, întrun compot?
Vorbim 5 limbi străine!  Oriunde și la fel!
De aia ne-nțelegE 3 mâțe, o capră și-un cățel!
Civilizați, limba nu-i la-ndemâna orișicui-
Mai simplu e  cu mâna, limbajul corpului.
Mai bine am comunica prin semne,
Și-așa ne descurcăm precum o curcă-n lemne!
Nici nu am început! Dar mă opresc aici-
Din scorbura-mi umilă, de troglodit arici,
Cu-așa de multă lume, complet civilizată
Mă simt că sunt în plus! Și că am pus-o, Tată!

Niciun comentariu: