marți, 11 februarie 2020

TRADUCERI

     Mătușa, cu nepoțica de 3 ani:
-Ce faci, fetiță, acolo? Te joci sau ...?
- Mă jloc! Fac pijituri!
-Ce faci?
-Pijituri!
- Adică – prăjituri! Dar nu ești prea dezbrăcată, nu ți-e frig?

-Am să iau ciurupei pe mine! Să nu mai fie flig!
-Și unde sunt ciorăpeii, că nu-i văd?
-Sunt pe falfuria aia male, lângă dirichi! Eu i-am pus acolo!
-Da’ ce, ție îți plac ridichile? Nu-s iuți?
-Mă ciupilesc de limbă, pot mânca doal una, mică!
-Și ce-ai vrea să faci acum?
-Să vlină tata și să mă care-n câcă!
-Dar nu-l doare și pe el, spatele, dacă te duce-n cârcă?
- Nu, că el e bâtlân! Mătulică! vine bunelu’! Face balaulul, cu mine! Ne jucărim amândoi tale mult!
-Am văzut că vă înțelegeți, vorbiți uneori aceeași limbă, că el e surd!
-Ce face inimoara lui bunelu?
-Vlea balaulul!
-Vine balaurul! Uite cum te ciupe de urechi, apoi te gădilă sub braț, și te trage de nas!
-Hi-hi-hi, bunelu! De ce ai ochii așa mali și rumezi? Te-a bătut bunica?
-M-a dat cu spray! În ochi! Cică a greșit!
-Și te doale? Eu când plâng, mi se lolesc ochițorii! Și am bubiță la lăbuța asta!
-Te doare mânuța? Că lăbuță are iepurașul, ursul, ...
-Tata! Că spune tot timpul că-l doare laba stângă! Cale e difelența, bunelu’, între labă și mânuță?
-Depinde cine o folosește! Stai un pic, trebuie să mă duc urgent la baie!
-Merg și eu cu tine!
- Nu poți merge cu mine!
- Cu bunica, pot? și cu tine, nu?
-Nu poți! eu sunt bărbat!
-Și faci pișu pe colac? Că așa spune mama, după ce pleci! Pot și eu să fac pe colac!
-Cum să-ți explic...!
-Nu mai vleau să te aud! Și-așa nu țeleg ce tot îmi spuneți, că eu sunt mici, voi, mali, și întle noi e un veac de prostelitate! Pofitați că voi nu mai purtați Pampers și mâncați cu lingulița și culitul! Nici mate, nu ne mai dați, că ne doale calul! Ne lăsați să fim ploști, să lâdeți de noi, că mâncăm cuvinte! Mie nu-mi plac cuvintele, de aia nu le mănânc! Le mâncați voi, că sunteți mali și meșcheri, nu vă mai ajunge cu plăjina, pe la nare! Ia zi, când m-a colectat pe mine, cineva, când am gleșit cuvântul? Doar Papa Pișu! când tlăia!

Niciun comentariu: