luni, 14 octombrie 2019

DE SEZON!

La piață:
-E proaspete astea? Vreau să pun la borcan și am auzit că, dacă e vechi, se strică, nu țin!
-Toate e proaspete, azi le-am adus!
-Românești sau străinești?
-Eu zic că-s de-ale noastre, că-s mici și încrețite!
-Atunci, dă-mi 2 kile de BUCURIE, un kil jumate de FERICIRE și o legătură de SOLUȚII pentru problemele mele!
-Le-am terminat pe toate, de ieri! S-au bătut pentru ele! O cucoană i-a dat unuia, cu sacoșa-n țeastă, uitând că avea în ea un fier de călcat.
-Păi! cum – de ieri? nu ziceai că-s proaspete?
-Ahh! spuneam de gogoșari, murături și varză! Adică – cam ce găsim noi printre politicienii ăștia și ce producție scot ei, zilnic !
- Atunci, dă-mi niște SĂNĂTATE, vreo 10 kile, să-mi ajungă!
- N-am nici din asta, c-o păstram pentru mine! Nu te uita! CULTURA aia e scumpă, e doar pentru puțintei! De aia am pus-o deoparte! Trufandale, ca și trufele, și ca vita Kobe! Și chiar ca IDEILE! Am niște clienți stabili, dau numai pe listă! Acum, după ce-au plecat destui deștepți din țară, au rămas mai mulți snobi, decât cunoscători. Și tot mai puțini gospodari, care știu ce să ceară! Nu ca toți neica-nimeni, care nici frunze la câini, nu știu să taie, ce să mai vorbesc de zarzavat!
-Văd că mare lucru, n-ai! Da’ când mai primești niște CREDINȚĂ, îmi păstrezi și mie? Că am cam terminat-o, mai am vreo doi pumni!
-Ehei! e marfă ieftină, toată lumea cultivă așa ceva, doar că folosesc semințe sterpe, din care nu iese mare lucru. Recoltele sunt din ce, în ce, mai slabe, se pare că ăi care se ocupă cu așa ceva, n-ar har și nici răbdare, să facă producție de soi! Dacă țin doar la preț, nu la calitate...!
-Atunci, ce mai ai ascuns sub masă?
-Mai am multe NECAZURI, URĂ, DUȘMĂNIE, INDIFERENȚĂ, LĂCOMIE...! Ahh! să nu uit - multă PROSTIE și DEMAGOGIE! De când mă știu și vând în piață, din astea, am tot timpul! Și lista e lungă! De aia nu mă îmbogățesc, că am multe pe stoc și, deși-s perisabile și le-arunc, a doua zi mă trezesc cu movila, la loc!
- Știi ce nu văd deloc pe tarabe? SPERANȚĂ și ÎNCREDERE! A dispărut și OMENIA! Și ce punem în loc?
- Apoi, cucoană, mata vrei să găsești la tarabă și-un porc mistreț, doar că nu-i prost, s-a făcut politician! Și, dacă tot vrei să pui la murat ceva, vezi că-i campanie! Dar nu-ți fă iluzii, că tot n-ai să găsești ce cauți!

Niciun comentariu: