joi, 17 octombrie 2019

GRABA STRICĂ ROABA!

„- Afurisit, timpul ăsta! trece prea repede! Dacă ar trece și el, mai încet, precum trenul, de exemplu! Dar trece ori prea repede, ori prea încet! E și ăsta înțeles cu cineva, să ne fure și să ne înșele! Și eu am atâtea de făcut, că nu-mi văd capul, de barbă! pardon – de treabă! Da! trebuie să mă duc și pe la frizer, că mi s-a lungit barba, de la bărbile puse de alții, pot să pun cloșcă-n ea! Mai am o oră și trebuie să clocesc ceva, ca să termin și să mă duc la cârciumă, unde mă așteaptă masele și terasele populare. Am de terminat de cărat gunoiul, în timp ce mustuiesc și pun rufe la spălat. Cât timp face astea, bat și două cuie-n gard și pun o proptea la cracul ăla de copac, pe care  l-a mîncat în ..., taman acum, să se rupă, când eu nu-mi văd urechile, de treabă! Plus că vreau să-l depășesc pe ăla, Napulion Bonesparte, care cică făcea mai multe trebi, odată! Chiar și treaba mare! Am citit undeva, cât am reparat roata la roabă, că săracul făcea manual tot ce trebuia, pentru că avea o problemă cu femeile lui - toate erau curve! Inclusiv mă-sa! Că de-aia l-au bătut englejii, că vorbea urât de mamele lor. Eu pot mai mult ca el, chiar s-o înjur și pe socră-mea, în timp ce dau de mâncare la porci și vorbesc la telefon! Na! vorbeam de telefon –  iar mă sună Gheorghe, să-i dau securea! I-aș da eu, cu securea! da’ n-am timp! S-a învățat prost, că tâmpit, era – când se plictisește de televizor, mă sună, că vrea ceva! Da’ când l-am sunat, să m-ajute la gard, a dat-o de gard! că are ceva urgent de făcut! Am terminat și cu rânitul, mai am o roabă, astup groapa aia, pun o balama la ușa de la beci, adun fânul, că iar l-au împrăștiat găinile, și, cât iau pauză, curăț niște varză, pentru murat. Apoi...”!

N-a mai apucat să termine, că TIR-ul scăpat de sub control l-a spulberat cu tot cu roabă!
În Purgatoriu, la triere, l-au repartizat la cazanele cu smoală, din Iad – venise o recomandare de la preotul paroh, să nu fie primit în Rai, deoarece n-a mai dat pe la biserică de 20 de ani, sub pretextul că n-are timp! Halal motiv!

Niciun comentariu: