luni, 28 octombrie 2019

MI S-A ACRIT SĂ UMBLU CU MĂNUȘI!


Părinți! Copii! Părinți, cu copii nesimțiți! Părinți nesimțiți, cu copii! Simbioză de părinți, cu copii nesimțiți! Nesimțiți! Cum vor trăi cei care sunt cu bun simț? Nu vor trăi, se vor chinui, întrebându-se dacă sunt normali! Iar ceilalți vor spune că nu, nu sunt normali! Mi se pare mie sau am patinat pe problema asta ciumată? Și care a fost rezultatul? Zero, nu-i așa?
De aceea mi-am lăsat mănușile, acasă, și, cu riscul de a fi pus la stâlpul infamiliei, revin cu draci în mine, la balot presat, pentru că îmi vine greață, pe zi, ce trece, văzând ce turnură, curbură și griblură a luat-o razna conviețuirea cu alte omuleți! Hățurile scăpate din brăcinarii idioților care ne frecționează existența, au făcut să se reproducă tot soiul de copilași drăguți ca oțetul, de care mă tem ca de fumul cel rău, dacă îmi închipui că am să ajung să mănânc un ...de pensie, de la pomana” lor! Nu mă consolează nici ideea că mă vor ajuta copiii mei, care au deja chiar ei probleme cu copilașii ăștia neînțărcați și egoiști!
Nu pot să generalizez, că toți sunt o apă și-o insulă cu teren arabil, dar tocmai excepțiile o duc nasol – CE, EU MAI PROST? Și minunatele excepții vor renunța la mai fi minunați, fiind luați peste copită de exemplarele prost - crescute și rău - educate! Și, pentru că se spune că se practică selecția naturală, țin să le spun părinților care nu se ocupă de copilașii lor, că sunt niște idioți! Fără mănuși!
Practic, azi, în microbus-ul ce ne căra dinspre capitala lui județ, (de unde îmi mai iau eu, subiectele), 2/3 dintre călători erau ploduri ieșite de la școli înalte, bașca licee. Nu-mi sărea pălăria de pe cuier, dacă nu observam că numărul elevilor care folosesc mijlocul respectiv de locomoție, ocupând locuri, crește în progresie geometrică, tinzând către infinit. Și-acum sare un părinte ofuscat –CE, MĂ! EI NU PLĂTESC BILET?  Da! dar merg 3-4 km, cel mult 10, și au picioare tinere, cu care freacă menta pe-acasă și la școală! Nu că cei trecuți de 60 de coți, lăsați să se fortifice în piciorele! Că erau și vreo trei dintre ăștia, care, culmea! mergeau până la capăt”! Și, dacă tot vorbim de nesimțiți, să nu-l uităm nici pe nenea șoferache, care tăcea mâlc, nu face ce trebuie – locurile sunt pentru cei care folosesc ruta, nu pentru ocazionali, ai căror bani nu știu dacă ajung în casieria firmei! Personal, o să mai meditez pe tema asta!
Deranjant nu e că ocupă locurile, ci că se fac că plouă, ninge, lapovițează sau se trag renii, cu sania – privirile lor, furișate pe sub căști, ridicate subtil din telefoane, par să fie cețoase - ei nu sunt acolo, e doar o iluzie! Zât! tanti, mama și tata m-a învățat că trebuie să am grijă de mine, ca să ajung la pensie! Cum să ajung la pensie, dacă stau în picioare? Fac varice, ca bunica, care circulă des cu microb-ul, când se duce la cumpărături pentru mine!
Ce le doresc părinților acestor copiii? Mai nimic: să ajungă să plângă de ciudă, bătrâni, pe un traseu de 300 km, în timp ce copiii lor își fac selfie, din scaune! Să-i pălească durerea de colon, de la statul în copite, sub supravegherea generațiilor care vin! Să le crească bătături pe creier, atunci când vin obosiți de la serviciu, și ajung acasă tot în picioare, în timp ce copiii lor rânjesc de fericire - uită-te la proștii ăștia bătrâni! Iar când vor voi să-i certe, să se trezească cu 2000 de scatoalce peste urechi și cu reproșul, că n-au știut să dea educație!
Dimineața, când am plecat în sens invers, un tânăr de vreo 20 de ani a oferit locul său la vreo 6 persoane  - cum urca cineva mai în vârstă, se ridica și-i oferea locul său! Așa s-a plimbat prin toată mașina, până s-a plictisit  - nu l-a refuzat nimeni! Mai mult a stat în picioare, decât așezat! Am observat chiar și două rânjete, de la cei care au beneficiat de bunul său simț! La următoarea doamnă, nu s-a mai ridicat, făcând-o să se uite urât la el. Câteodată mă întreb - cum e mai bine, nesimțit sau simțit? Pentru că tot mai mulți oameni profită de bunul - simț al cuiva, considerându-l prost!
Și la întoarcere, dar târziu, o copilă de școală generală, dintre cei care stăteau cu umbrela-n mână, și-a cedat locul unei bătrâne, care abia se ținea să nu muște pământul – copila cobora! Împreună cu alți trei ca ea! Brava lor! Și părinților lor, care i-au crescut și i-au educat, de s-au rupt în ...!

Niciun comentariu: