joi, 19 martie 2020

PUS PE ȘOTII


        Un gropar curăța prin cimitir, când o fantomă se apropie de el și începe să se strâmbe, ca să-i atragă atenția. Omul își vede de treaba lui, fără să reacționeze. Fantoma se plictisește și dă să sară gardul, dar groparul îi arde câteva lopeți pe spinare, zicându-i:
            -Râdem , glumim, dar nu părăsim incinta!
____________________________
Hopa! a-nțărcat măgarul!
Și nici câinele turbat
Nu mai trebuie vaccinat!
Dintrodată, ne ia valul!

Nu ne mai pupăm copii,
Nu privim în ochi străini,
Am rămas fără vecini!
Să trăiești, atât mai știi!

Nu ne-mbrățișăm nevasta-
S-a -ntors de la magazin!
Noi pupăm sticla cu vin,
La ea, n-a venit năpasta!

Pe o tonă de făină
De trei zile, dorm tarat-
Virusul s-a dispersat!
Am o piele de găină!

Și-ntro stare de urgență
Am ajuns iar, împărat!
Stau pe tronul mult visat
Și mă-mbăt cu-a mea esență!

Nu mai vine niciun Paște!
Nici concediu, nu mai vreau!
Stau în casă și tot beau,
Mă păstrez ca sfinte moaște!

Când mă simt pe-altă planetă,
Sun pe cineva în draci-
-Alo, frate! ce mai faci?
N-ai ajuns la izoletă?

Ca să îmi păstrez auzul
Eu ascult doar păsărici!
Care păsărica mă-tii! zici
Să-ncetez să fac pe zuzul?

Panica îmi dă târcoale,
Vântul îmi aduce spori,
De la vești, mă trec fiori,
Mă simt bleg, parșiv și moale!

Mă, da’ prost-s! cu coroniță-
Văd că ăilalți nu se tem!
N-am nimic și totuși, gem,
De la statul pe oliță!

Nu mă-nteresează ținta-
Râdem, plângem, fredonăm,
Ne iubim și ne-mpăcăm,
Dar nu părăsim incinta!

Niciun comentariu: