marți, 31 martie 2020

IEPURAȘUL DE PAȘTELE...!


    Mai știți, în condițiile astea, cum e treaba cu iepurașul de Paște? Ăla din ciocolată, care uneori stă în coșuleț, pe ouă, și ne face bucurii? Mă rog! în alți ani ne făcea să fim bucuroși…! Ei, bine, a venit deja pe la mine! A trecut doar, să-mi mai dea culoare vieții, deși culoarea ciocolatei nu prea seamănă cu rozul vieții! I-am propus să-l țin drept animal de companie, nici păduchi, n-am, să-i plimb, să mai ies din casă. Am vrut zilele trecute să-mi iau un peștișor, să am ieșire, cum au făcut alții, dar n-am găsit decât rechini și știuci. Asta e, trăim întro lume (cu) răpitoare!
            Iepurașul era, pe la fund, mult mai de ciocolată: mi-a povestit cum a văzut pe FB, mai demult, cum jandarmii nu reușeau să scoată, împreună cu primarele, creștinii din biserică. Cum li se terminaseră gazele lacrimogene, recomandate doar la manifestații contra puterii, au încercat cu gazele proprii, ediție limitată. Mare aiurit, iepurașul! – a sărit apoi, fără promo, direct la frații nostri rromi care au sărit, pe undeva, cu bătaia pe jandarmi și poliție+armată, să-i pedepsească că au ieșit pe străzi, în loc să zacă cuminți în cazărmi. Că le trăncăneau prea tare bocancii, și nu se auzeau manelele cum trebuie! Eram cât pe ce să zic că iepurașul s-a dilit, când a lăsat capul în jos și-a oftat: - Dacă trebuie să meargă 150 de jandarmi, să potolească 30-40 de lunatici, ce ne facem  când s-or măgări vreo 500.000? chemăm rușii? Că până vine NATO…! Dacă Ștefan cel Mare decreta așa, pe vremea lui, starea de urgență, la Vaslui se putea azi bea cea mai bună cafea la nisip, făcută de un indian!
            Apoi, brusc, iepurașul a luat-o pe poteci de munte, dovedind o mare capacitate de a cuprinde vaste teritorii, fugindu-i tare, mintea – Dacă America e țara tuturor posibilităților, atunci România e țara tuturor sponsorizărilor! Al naibii iepuraș! a împletit un fular din neuronii mei – unde bate? -Îți dai seama – știi de coronavirus de când bunica sugea din biberon, îți intră ăla în casă și tu - canci! să nu deranjezi! Aștepți, ca de obicei, să te ajute alte nații! Na! au și ele probleme, li s-a sculat egoismul din letargie! Atunci, după obiceiul din campaniilor electorale, apelezi la sponsorizări! Și sperii bufnița moartă, cu amenzi! Melcul devine pilot de Formula unuia, în comparație cu viteza ta, la luat măsuri! Până termini, se plictisește coronavirusul și pleacă!
       N-am reușit să deschid gura: s-a apucat să-mi povestească cum stă treaba cu carantina și carantinații! Fie- mi-ar scârbă! avea surse sigure: cum adică, carantinierii stau la hotel, restaurantul hotelului le face papa, dar nu le-o dă? Nu se putea numi o persoană responsabilă, care să și răspundă de dezinfecție, din hotel? Sarcina e a asistentelor medicale, cărate cu mașina poliției locale de pe raza unde se află punctele de carantină. Unde sunt lăsate să care apa, papa și mofturile carantinaților, polițiștii au o greață! Cum… piciorul lui Zeus! verifică  polițiștii prezența, dacă nu intră în incintă? Au scannere? Sau mizează pe bunul simț?  Și cum să lași tu, ditamai handralăul! niște femei să facă pe catârii? Mai faci și mișto, de ele, că au salarii mari! Apropos! nu se cheltuie prea mulți bani, cu justificări de doi lei, semințe de dovleac? Bani pentru campanie sau ce? Să adunăm: contravaloarea serviciilor hotelului + hrana și altele, plata personalului medical, plata polițiștilor de carton, combustibilul pentru transport, plata personalului pentru transport,…!  Mult zgomot, pentru nimic! Pardon, pentru multă cheltuială, atât de necesară acum dotării spitalelor și salvării de vieți!
            I-am dat de băut iepurașului  și l-am liniștit - începuse să întrebe din ce bani au fost cumpărate țigări, sucuri, apă minerală și multe alte mofturi, pretinse de cei din carantină, unii dintre ei care n-au avut, în viața lor, vreun stres cu cartea de muncă! Indiscret, iepurașul! Porc, de-al binelea, cum să pună întrebări? Mai vroia să afle și de ce nu se cheltuie 200 de lei pe o testare, să se știe dacă ăla stă pe bune în carantină, în loc să stea acasă, pe banii lui, și se cheltuie 300 lei/ zi, pentru întreținerea  unui carantinier!
            Aud că s-a dus, nesimțitul, direct la carantină – a aflat că se trăiește mai bine, așa, fără să faci nimic! Și mâncarea e mai bună, decât să ți-o faci singur, cu mâna ta! Fraier! n-a auzit cum se plângea asistenta aia de la Suceava, că mănâncă lături! Sunt curios dacă lăturile alea sunt noi sau sunt aceleași lături care le mâncau pacienții, înainte de sosirea lui COVID 19 la ea în parohie?


Niciun comentariu: