miercuri, 14 februarie 2018

PILDA CELOR 10 TALANȚI?

 [https://www.crestinortodox.ro/sarbatori/octoih/...16.../pilda-talantilor-139354.htm]
          
   Astăzi, un binecredincios ortodox mi-a explicat cum e cu pilda celor 10 talanți! Apropos! De ce se spune binecredincios?  Pentru că se gândește la binele lui? N-ar putea fi și semi - ncredincios, demi -credincios, sferto - credincios, zero - credincios? Funcție de gradul de credință, de exemplu – cincisprezecelasută credincios? Și cine ține cântarul, termometrul, manometrul, ăla, cu ce se măsoară credința?! Sau îi zice credințometru? Și de ce, ortodox, e singura religie acceptată, ca fiind cea corectă? Prea multe întrebări, ca de la un copil de 2 ani, curios și bun de primit bărbi!
      Cum spuneam, până azi n-am avut bafta să cunosc această pildă! Ca mai toate pildele, dacă nu ți-o explică cineva, rămâi prost! Cu toate că am îndoieli privind gradul de subiectivism al expunătorului, ce ne facem dacă îl dor dinții, e constipat sau tocmai a câștigat o măciucă, la un car cu oale? Hm? Primim o porție deformată a unui mare adevăr? Nu ne învățăm prost? Deoarece sunt paralel cu multe probleme existențiale, (eu le mai zic și pestilențiale, că nu-i mare diferența!) fac o paralelă și mă duc la orice exemplu, de unde tragem concluzia că nota de subiectivism e mare! Dacă cineva ar fi destul de copt la minte și ar trăi mai multe vieți, s-ar apuca să cerceteze cum s-a dat cu subiectivismul, în mai toate domeniile, nefăcând excepție nici scrierile religioase! Bine că n-o face nimeni, ce scandal ar ieși! Mă bucur că nu stau mult pe gânduri, din astea, păcătoase, mă mulțumesc să cred că respectarea unor PRINCIPII, emanate din RELIGIE, și nu din BISERICĂ, ne conservă spiritul și ne fac mai frumoși! Acolo unde nu s-a deraiat, trenul fiind o biată roabă neunsă! Dacă am ține cont, periodic sau sporadic, barem, de cele 10 porunci, nu s-ar mai umple pușcăriile, să ne dea UE cu mucii de astfalt, că-s supra-a-aglomerate! Ce-ați zice de închiderea pușcăriașilor, în mânăstiri? Tratament de specialitate, economie la buget, activități socio - recreative, de excepție, cărți cu subiect și predicat religios, afară din detenție, pe repede, înainte! Nu tu, gardieni, călugării sunt de-ajuns! Ca să nu mai vorbim, de posibile perversiuni, datorate pierderii săpunului!
            Recunosc – sunt inconsecvent! De ce nu-mi văd, eu, de treburile mele? Sunt atâția care gândesc, în locul meu! Cum este, de exemplu, Vâlcov! Șefu’! mulțumesc pentru programul ăsta de guvernare! L-ai gîndit și din perspectiva ta?
            Să ne întoarcem la curcile noastre - să vă spun ce-am înțeles eu, din pilda cu talanții! Cu precizarea că așa mi-a dat de înțeles cel ce mi-a explicat-o, plus nota obișnuită, de subiectivism, pusă de la mine! Să fie cu noroc!
            Datorită creșterii economice, Statul - de - Pomană avea un purcoi de talanți, cu care nu știa ce să facă!  Infrastructura fiind gata! Locuințe, avea toată pleava cea vestită a întregului Apus! Măsurile sociale, au spart pe toată lumea, ce  mai trebuia făcut? Păi, s-a dat câte 5 bucăți talanți, la fiecare necăjit cu stare, câte doi, la fiecare căciulă, de bugetar, din aparatul central, un talant, cui a țipat mai tare și restul, de zero, la decedați! Ca să voteze și la viitoarele alegeri! Ca să fie și ceva concurență, prețurile au sărit coarda, până ce, unora, li s-a rupt! Energia, s-a umflat în pene, taxele și impozitele, au luat-o razna! Să simtă talentații, cum se câștigă, greu, talanții! Ba nu ! să se întrebe dacă mai vor mărire de salariu!
            Nici n-au apucat să se scobească-n dinți și s-a întors roata Ia veniți, măi mujicilor, să spuneți cum ați investit, voi, talanții?
            Ăia, care au primit câte cinci bucăți, aveau , dinainte, unde să plasez măruntul, respectând procentul dat la partid! Așa că și-au depășit planul la talanți, de-au ajuns cu niște conturi prin paradisiace fiscale!
          Cei care n-au apucat decât doi, mai amărâți, și-au dublat suma, a mai căzut piața imobiliarelor, au adus rable, de-afară, au dat bani cu camată!
            Cei cu un singur firfiric, să nu-l piardă, care l-a pus în bancă, cu dobândă zero virgulă trei, care l-au pus sub saltea, să zică că dorm pe bani! Cei mai mulți l-au îngropat în pământ, li s-a spus că e noua specie de arbori ornamentali, făcături de bani!
            Recensământul, pe lângă faptul că s-au cam împuținat cei cu una bucată talant, a mai scos la iveală că tot ăștia n-au făcut niciun …!Nimic!
-Bine, măi nerecunoscătorilor! Noi vă dăm și voi, nimic? Ia uitați-vă la ăștia, cu punga groasă, ce viață de lux și-au tras! Ăștia, sigur ne vor vota din nou, ce electorat, ca voi, din sărăcani? Mai bine puțini, și buni, cu noi, decât mulți și proști, ca voi! Să faceți bine, să le dați și ce n-aveți, lor, că sunteți niște fraieri, nu stiți cum să vă măriți veniturile! Faceți, și voi, un curs de management, că ajungeți la ajutor social!  Strângeți bani și chemații pe ăștia, isteții, să vă țină cursuri, de reciclare! Ce, n-ați auzit, că UE dă bani pentru reciclarea deșeurilor?
Biserica, mare cunoscătoare a pildei sus-amintite, dădea din cap, reprobator! De atâția ani se predica, cel puțin în a 16 săptâmână a Rusaliilor, pilda celor 10 talanți, și fraierii, nimic! Nu s-au prins că pilda tocmai asta arată - cine-i ager, din pomană, trăiește! Păi, dacă nici biserica nu a știut să-și înmulțească talanții, cine a mai știut? Poate Papa! Ssst! Cine comentează în front? să-i dăm um acatist în  moalele capului? După mila creștinească, Sinodul a hotărât înființarea unor tabere de vacanță, unde să-i adune pe toți cei care vor să facă un ban, din pomelnice! Ssst! iar vorbește cineva în plus! Cum, pilda spune că cei bogați, să dea săracilor? Sărăcilor! Cum vă închipuiți așa ceva? N-ați înțeles pilda!
Sincer, nici eu n-am înțeles, decât ce-mi place! Cum au înțeles și ceilalți, numai ce le-a plăcut! Adică, să  înțeleg că tot de la sărăci se ia și se dă la cei bogați, ca și până acum? Nu? Am înțeles greșit? Nu vin haiducii? Așa! explicația asta mai merge - se ia de toată lumea! Dar eu stau prost cu matematica – 10% din salariul minim pe economie, nu e egal cu 10% din leafa lui Mugur Isărescu? Sau cu 10%, din leafa unui primar?  Aha! e mult mai mult, numai că-i rămâne lefegiului, mai mult! Adică, nici ce rămâne din diferență, adică X00 lei, nu e egal cu vreo 14.000 de euro? Nu? n-am înțeles pilda și sunt un dobitoc? Posibil!

P.S.(Proastă speranță!) Dacă ați înțeles pilda, distribuiți mai departe! Poate se aprinde cineva!

            

Niciun comentariu: