duminică, 16 decembrie 2018

SCRISOARE PLESNITĂ CĂTRE DOM' PRIMAR



Stimate Dom Primar,
            Eu, demn urmaș de-al lui Cuza, declar răspicat și despicat, că-mi place de matale! Ah! nu cum cred unii că s-au schimbat timpurile, da’ mie îmi place de matale! Cel mai recent, de pozele cu copăceii ceia planturoși! Îi bine că s-au pus, abia au obiect de activitate, să-i ude, javrele alea care circulă cu viteză legală, da’s netrecuți pe la dentist! Că veni vorba, până când oți strânge câinii zăbăloși, fac eu barbă albă împletită! Am aflat, și spun șî la alții, că se înmulțesc mai repede! Și bietele animale nu se gîndesc... pardon! la bietele animale nu se gândește niciun dentist, să li dea colții, jos, în loc să-i omorâm ca pe câini! Mai bine îi omorâm ca pe oameni! Încet și sigur! Și mi-a plăcut și telefonul cu care ai sădit pomișorii! Mie nu-mi dai unul, de serviciu, să pot sta la rând, la Cantină, să vorbesc cu fie-mea, din Germania?
            Matale ești tare! Câte lucruri n-ai făcut pentru oraș, sî vede că, cu toată solomoneala, n-ai stat cu batista la nas, cum mai fac câte unii, cărora li pute a sărăcie! Șî nu-s lămurit - consilierii locali au fost votați de tribul de inuiți Gurughimpi, că mai mult pun talpâ, decât apără interesele țugulanului local? Numai cu ăia de la săpat gropi, nu vrei să ti pui, ți-e frică, pesemne, c-or să-ți sape groapa! Fii liniștit, nu ăia ți-o sapă! Că vine vorba, vreu să întreb de multă vreme – ăia care sapă gropi, cum fac, se uită prin fermoaurul de la șliț și toarn-o groapă, dar de căzut în ele, n-au de gând? Că-s mare meșteri la bulit străzi și blocat circulația! Și mai am o curiozitate - și ăia de la apă, și ăia de la gaz, toți fac gropi! Da’de reparat, cine le repară? M-am sfătuit cu vecinii și am descoperit c-o să coste mai mult reparatul, decât frecatul mâțului, cu care se cam ocupă unii! Zilele trecute, se muncea la platoul din piață! Șî m-am edificat – multă muncă, să faci ceva frumos! Treaba îi că nu știu dacă toți bortelicii care lucrează, se și pricep! Noi, Scârcotașii, am pus pariu că, la viața lor, au fost medici ginecologi, după cum lucrau! Dar eu nu mă pricep, așa că mai bine tac! Și canalizarea aia nouă, și aia îmi place, mai ales că n-am ajuns să vărs în ea, când am auzit că am trecut la altă zonă, altă impozitare, altă viață, da’ cu WC-ul tot în fundul curții! Când mai faceți din astea, să-mi spuneți și mie, să-mi iau coliba și să mă mut la țară.
            Sî vedi că, anii aștia, s-a făcut ceva în târg – drumurile arată mai bine! În zona centrală! Prin cartiere, unde nu s-a văzut asfalt de la Tache, Ianke și-un Catâr, e ceva mai bine ca pe vremea lui Ștefan cel Mare! Dacă ar veni nemții, acum, n-ar mai trebui să sape tranșee, îs gata făcute! Cu mintea mea cea proastă, gândesc că s-or fi trecut ceva străzi la țară, da’ nu aud cocoși, cântând, ăștia cântă numai prin presă și FB!
           Cea mai mare realizare a perioadei ăsteia, îi scobitorile! Că cu ele mai ridicăm colțurile la gură, pleoștite-n jos, rău-rău! Nu știu de ce, că doar serbări avem tot timpul anului! Avem și supermarket-uri, unul, la cinci români! Bănci, una la 3 români! Coafor - unul, la 8 dame! Restaurante - unul, la 10 gugiumani! Un loc de muncă, la 1006 alergători de cursă lungă! Da’ matale știi câ, de  vreo două luni, nu mai merg vânzările? Sî fie de la market-uri? Sî fie de la lene, că văd destule a-fîșuri cu ANGAJAM...? Sau s-a mutat Sahara, în buricul târgului? Îs tare curios să aflu câți concitadini de-ai lui moa, mai sunt, efectiv, prin zonă! Și câți mai muncesc! Știu că-i nu-i treaba matale, da’așa, că o curiozitate!...Nu de alta, dar mata știi că am eu, o boală – mă tem c-or să fie mai multe treceri de pietoni, decât locuitori! Ce sî facem cu producători, importatori, companii,...? Nu încap în oraș, e loc numai pentru comerț! Și nici măcar pentru de-ai noștri, di local! Să vină investitorii, să facem bani la bugetul local! Să punem pomișori!
            Acu’, că tot vine Moș Crăciun, cu daruri nule, am șî eu o rugăminte la matale -  nu vreau decât o lămurire! Una mică, cât creierul de la furnică – avem vreo șansâ să revenim ce-am fost – un oraș din care să nu-ți vină să fugi? E drept că avem cele mai ietfine prețuri, în piață, spații verzi, cum n-au mulți, dar, pe viitor, or să mai fie și locuitori? Că, din câte aud, mulți și-au luat tăgârțele și s-au mutat, cu tot cu calabalâc, prin alte părți ale țării! Ce zic eu ? - ale lumii! Să mă apuc de strâns sau să mai aștept?

Niciun comentariu: