miercuri, 5 decembrie 2018

COPILĂRII(I) – CÂND ERA ĂL MARE, FOARTE MIC!


     Ssst! Să nu audă fiul meu, ce povestesc, că-mi ia pielea și face sac de box din ea! Glumesc, nu are atâta supărare-n el, îi ajunge doar pentru un pumn în coaste, când beau apă!

            Glumesc! iarăși! n-am copii să facă așa ceva! Sunt niște copii buni, n-am știut de grija lor! s-au descurcat singuri! Nu știu ce-or fi învățat de la mine, n-am fost tot timpul treaz, dar  ăștia mai bine te omoară cu vorba! Chestia asta, cu loviturile-n fizic, sunt pentru omul de peșteră și prietenii lui! Mai incitant e să privești inamicul și să-l lași să facă precum indienii, decît să-l faci” tu! Credeți-mă, am gustat din experiența asta și nu mi-a plăcut!
            Parcă-l văd pe Ăl Mare, mergând de-a bușilea prin toate găurile de la ciorapi, camere, cămară, dulap și beci! Nu învățase, încă, mersul piticului, mai alerga năvalnic prin pătuțul lui, când mamă-sa  s-a apucat de scos covoarele de pe jos, pasându-mi-le la bătut, în timp de domnia sa spăla pe jos ceea ce era dușumea - dușumea, din lemn de esență tare.
            După ce a terminat de frecat podelele, s-a ușchit în bucătărie, unde m-am refugiat și eu, la o țigară, după ce m-am asigurat că bebe stă cumințel în arealul lui .
            Când am terminat cafea și țigările, eu mi-am făcut drum prin curte, iar soața s-a întors la dormitor, să termine ce-a început. Nu s-a auzit niciun urlet, nicio înjurătură picantă, de unde trag concluzia că mamele au o rezistență avansată la stress, când e vorba de odraslele lor!
            Ceva mai târliu, când m-am dus s-o ajut, am găsit-o în genunchi în fața pătucului, frecând cenușa scoasă din sobă de prea stimabilul și iubit nostru fiu, refugiat după pat. Depășind așteptările noastre, micuțul ghiaur reușise să se dea jos din pătuț (nu-l crezusem în stare și rău am făcut!), deschisese ușa la cenușar și, cu o cutie goală de chibrituri, scosese cenușa, pe care o așezase, strategic, peste tot pe unde era ud, plus o parte, pe el! Iar acum era foarte speriat, simțindu-se vinovat, așa că rânjea de unde se zăreau bine doar ochii, arătându-ne cutia utilizată la transport.
            După ce podeaua a ajuns la normal, descoperind, și noi, ce culoare avea la origine, maestrul cenușei ne făcu semn, spre șifonier, semn că am uitat ceva – pe fiecare raft, pe rufele curate, așezase minimum o cutie de cenușă!
            Terminați fizic și psihic, când am terminat și partea asta, am dat să ne retragem, dar meșterul coșar ne-a dovedit că nu curățasem demult soba - spre rușinea noastră, mai găsise niște cenușă, pe care a băgat-o printro găurice destinată ridicării raftului, jos, în ceea ce se putea numi lada șifonierului!
            Era adorabil, cu fața cenușie  și-n culori de camuflaj, cu zâmbetul lui mic și drăcesc - Na! că v-am făcut-o!
            Am vrut să i-o fac în același mod, în prezent, dar, între timp sobele au dispărut, cenușa, idem, iar de pe centralele de apartament nu poți lua decât vopseaua și rugina! Așa că aștept idei noi, de la nepoți!

Niciun comentariu: