marți, 11 decembrie 2018

SUPER - TATAIA SE ÎNTOARCE!


    Dacă se pot face zece filme, pe aceeași subiect, sau erou principal, cum ar fi “Păcală se întoarce”, eroul nostru Super-Tataia, de anul trecut, a gemut că vrea să fie resuscitat  - vrea să revină printre noi, fiind deja dus pe jumătate, pe lumea cealaltă! Iată-l bălăbănindu-și capul, mai surd și mai senil ca anul trecut, lângă cea mai iubită nepoțică, cam peltică, dar isteață, foc:
-Bunelu'! Matale ți-au plăcut filmele?
-Mie, da! Și ele, mie! Mi-au plăcut femeile, de aia am ajuns cu ochii cruciș, nu știam - la care să mă uit, primul!
-Prima, bunelu, prima! Nu primul! Da’ eu te-am intrebat dacă ți-au plăcut filmele, nu femeile!
- Ah! filmele! Daa! Mi-au plăcut filmele! Mai ales cele mute, de alea certărețe, am fugit! Mai ales filmul CE-ȘI DORESC MUIERILE! Cu blonda aia brunetă, Helen Hunt! Acum îmi place filmul surd, că s-au înmulțit, tare, surdo- muții, vorbești cu câte unul, n-aude, n-avede, na și miroase!
-Mie mi-a plăcut OMUL CU MASCA DE FIER! Cu Leonardo Di Caprio!
-OMUL CU MUSCA DE FIER? Ăla, de care zici tu, cu capra,  se simțea cu musca pe nas, nu pe căciulă? Că mie, la pensie, nu mi-au mai pus ceva! Ieri a fost la televizor filmul OAMENI DE OROARE! Cu Robinson Crusoe! Au jucat și niște români, nu știu, însă, dacă n-am dat la știri, din greșeală!
- Tom Cruise și era OAMENI DE ONOARE , bunelulele!  Dar PINOCCHIO, nu ți-a plăcut? Sau OMUL DE OȚEL, cu Robert Downey Jr.?
-Nu vreau să aud de ăștia cărora li se lungesc nasul, de la  atâtea minciuni, că moare omul și ei tot mint! Mi-a plăcut, când eram ca tine, Pinocchio! Acum sunt Gepipeto pe mine! Nu mai văd bine, așa că OMUL DE OȚET  e fără sare și piper, doar cu oțet! Uite, mi-a plăcut că l-au dat, pentru a 316 oară, pe ZERRO, cu Alain Delon, că ăsta e de vârsta mea!
-ZORRO! bunelu, ZORRO!
-Zero! Fată! Zero! Ăsta rezultat economic! Nici nu se vede! Mi-am amintit, a fost un film cu un președinte de partid, INDESCRIPTIBILUL! Cu Bruce Villis, ăla care a jucat în GREU DE SINUCIS! Dacă-i băgau o pensie specială, chiar că nu mai murea vreodată!
-Le încurci, bunelule! Era INDESTRUCTIBILUL și GREU DE UCIS! Matale ar trebui să te uiți la filme pentru cei de vârsta mata, cu actori pe care - i știi! Uite! Clint Eastwood  în ÎN BĂTAIA PUȘTII!
-Bine că mi-ai amintit - nu mai ies din casă! Ieri am ieșit, să cumpăr trei țigări, de poftă, și era să fiu ÎN BĂTAIA PUȘTILOR din cartier! Violență juvenilă, contra violență senilă! Răi, fată, răi! zici c-au jucat în AUR ȘI CIRC, nu ca mine, în AUR ȘI DRIC! Desprinși din MAD FAX!
-MAD MAX! Nu e frumos, însă, să te uiți la filmele alea XXL! Că te uiți degeaba! Ce? nu știu eu la ce te-ai uitat azi-noapte, crezând că am adormit?
-Păi, până acum vreo 30 de ani, mă uitam la cele ca ÎN PAT CU DUȘMANUL, până a murit bunică-ta! Vajnică femeie a mai fost! Dacă o supărai, te alegeai cu SĂRUTUL DULCE AL RĂZBUNĂRII, TORNADO și PLANETA MAIMUȚELOR, în simbioză! Nu te salva decât ADEVĂRUL GOL-GOLUȚ, ca să nu te trezești cu ARIPIOARĂ SAU PICIOR, în fund! S-a dus FOSTA MEA SUPER- GAGICĂ, s-au dus, după aia, și JOCURI-le EROTICE, devenite JOCURI EROICE, și - am rămas  SANDOKAN, TIGRUL MĂLĂIEȚ!  Până acum 20 de ani, când și când, mai aveam un EXPERIMENT FĂTAT, care, acum, e EXPERIMENT FATAL! În loc de DRAGOSTE ȘI URĂ, am rămas cu DRAGOSTE ȘI ZGURĂ, că m-a lovit și AMNEZIA! Nu mai țin minte unde-am pus-o! Telecomanda! Sunt numai bun de PAZNIC DE NOAPTE, într - O NOAPTE LA MUZEU! Bătrânețile, draga mea, bătrânețile! Degeaba mă cerți, nu vezi că nu mai am mult și joc în VÂNĂTORII DE FANTOME? Când eram TRĂGĂTOR DE ELITĂ, eram cu bunică-ta! Ghinion! vorba aia!
 Mă uit la neamuri și mi se pare că am mai văzut serialul ăsta, RAPACII! Acoperișul de la casă s-a găurit, n-am putere să-l repar! L-am rugat pe taică-tău, dar a zis că-i mai bine de mine, jucând în 20.000 DE LIGHENE SUB MĂRI! Cum încurc lumea, mă pregătesc să joc în TUNELUL, barem ăsta e film românesc, cu răposatul Ștefan Bănică. Mă așteptă să mă duc, să beau o bere cu el!
Ei! nepoată, iartă-mă că te-am plictisit cu ale mele, dar dacă te-a mâncat...! Cinstit vorbind, mi-au plăcut filmele, până s-au apucat ăștia, care fac programele, să schimbe, ca pe chiloți, titlurile! Nu mai știu ce-am văzut, dar am văzut destule la viața mea! Nu mai vreau să văd circari!

(grafică realizată de Carp Diana Maria, pe când era tataia tânăr!)

Niciun comentariu: