miercuri, 12 decembrie 2018

VĂ SPUN FRANC - N-AM O PARA!

Vă spun, eu, franc - n-am o para!
Un ban! Un leu, dolar, barem ceva,
Care să-mi zornăie în pușculiță!
Cu vremurile astea, făcute de oliță,
Nu îmi găsesc urechile! Și fracul!
Și simt că-ntrec, la fugă, nenea Racul!
M-aș da omidă, că-s păros de-ajuns,
Dar mă feresc, ca de un popă tuns,
Să nu fiu confundat c-un vierme sur!
Fără parale, n-am pantaloni și ...fur
Măcar un zâmbet, pe-un obraz-mpotmolit,
Să râză barza, că încă n-am murit,
Și că-s sărac, o gâlmă cu buzunarul gol,
Sunt doar unul sărac, cu gândul la potol!
Dacă am mâini, picioare, cap și gât,
Pot adăsta oriunde, dacă nu dau din rât!
Trăiesc de azi, pe mâine! Căci, fără sunători,
Se roagă pentru mine, mulțimi de creditori!
Se roagă, mult și bine, ca eu să mai trăiesc,
S-apuc cea datorie, pe toată, s-o plătesc! 
Fără-un pitac în pungă, nu este prea ușor,
Chiar Cerului cel Darnic, îi sunt, în veci, dator!
Când m-am născut, goluț eram, și speriat,
Nu am visat că, fără bani destui, sunt terminat!
Dar nu-i așa! vă jur pe ce-am mai sfânt -
Nimeni nu face umbră, degeaba, pe pământ!
Mai buni, mai răi, mai veseli sau mai triști!
Cu inima, cât casa, înseamnă că EXIȘTI!
Palatele, mândria, orgoliul, vanitatea,
Se duc ca apa ploii! Și doar eternitatea
Ți-arată bogăția, în timpul ăsta frânt,
Pe care-o cari cu tine, în silă, în mormânt!
Azi ai din plin! De toate! Mâine - mori jegos!
Contează dacă ai trăit și ai murit frumos!
Te pomenesc cei dragi - ce mult contează!
La gîndul că nu ești, un cineva oftează!
La sărbători, mai toți spun bancuri răsuflate,
Spuse de tine, la vremuri deochiate!
Un picătură de vin roșu, din paharul plin
Pentru cel dus, haiosul, în cinstea ta, închin!
Pentru ce-mi trebuiesc parale? Mama prostiei -
De nu rămân, mai mult, în coada veșniciei!
De nu m-am veselit la nuntă și la cumetrie,
Pe roată, să fiu tras, pentru dobitocie!
De nu am niciun ban, să trec  rapid, pârleazul,
Să nu mi se mai schimbe, în veci, neică, macazul!
Dacă nu am un franc, să am de dat ca mir,
Să nu mă mai primească-n veci, în cimitir!
De n-am para, să-mi cumpăr lumânare,
Să mă ții, Doamne, atâta pe picioare, 
Cât să-mi plătesc păcatele! Pe toate!
Să fiu  foarte bogat, în gânduri și în fapte!! 

Niciun comentariu: