marți, 2 iulie 2019

-FOC NĂPRASNIC!


-Ce foc năprasnic! Urgie, nu alta! Pare a fi preludiu la Apocalipsă! Dacă nu ne mai satură Dumnezeu și dăm de...! Departe de mine, să zic ceva de rău, că mă trezesc cu pielea-n băț, la loc de cinste! Cu sarmaua-n dinți, și dinții, în aer! Ce? mai poți să zici ceva, azi, fără să te trezești c-un par în bibilică? Zău – credeam că mă pricipesc la oameni, das-a modificat modelul și confund marfa, cu ambalajul! Oamenii e răi, tare, mușcă! Nici nu trebe motivațiune! Așa e de la fătarea lumii - oameni și neoameni! Statisticile glăsuiesc că nu se știe cine e mai preponderente, se pare că se luptă astea, contrariile, și nu se știe ca pământul, din ce parte bate Sfântul! Ptiu! să mă plesnesc cu laba, peste bot, să nu mă audă careva și să mă dea în primire”, că n-o să ajungă smoala, să mă satur!
            Mă mir cum mai rezistă unii, pe pîrjolul ăsta! Trebe să recunosc - au antrenament și sunt căliți! Mie mi-au trebuit mii de ani, să mă obișnuiesc cu atmosfera asta, pe când altora, nici nu le pasă, zici că s-au născut pe plajă. La cât e de cald, ți se prăjesc ouăle, instantaneu! Le pui pe capotă și scot pui! Așa trebe, să fie cald, ca-n Iad, m-am săturat să tot aud că toate merg ca naiba și că viața e un Iad! Să fie și pe bune! Nu degeaba se zice, că toată lumea se pricepe la de toate: medicină, sport, politică, psihologie, teatru și artă. Hai, că la teatru, se pricepe toți, ca și la circ! Acum se pricepe și la treburi de Iad? De aia nu mai încap, unii, de alții, că-și dau sfaturi drăcești, care se potrivesc ca bostanul, în perete, și ca musca-n coada calului!
            Noroc cu răutatea asta, că muream de foame! Tocmai ce-mi curgeau balele, după nițică otravă normală, când am aflat că s-a descoperit antidotul contra bunei - cuviințe! Să mor de râs, nu alta - de când se chinuie știu eu cine, să răspândească turbarea! Iar căldura asta, e numai bună!
             Mie să nu-mi veniți cu prostii, din astea, că efectul de seră face urticarie pe creier! Are omul, ce are, cu el înșuși – dacă nu iese fum, înseamnă că n-a dat nimeni foc la ceva și urmează autoaprinderea, de la trei  surecele, trei lulele și o scândură-ntre ele! Căldura asta a adus și mai multă nemulțumire – cine face focul în miezul verii? Care e măgarul care nu ține stingătorul, aproape?  Și de ce vor unii, să nu mai iasă omul, în stradă, fără botniță și fără mască de gaze? De ce nu vine Primăria, să stingă incendiul, doar belește contribuabilul, de pielea rea și răpănoasă? Păi, Statul ar trebui să facă niște piscine publice, nu ca alea, din fântâni arteziene, să se răcorească tot țugulanul! Și niște tuneluri, să meargă omul, la muncă, vara, printre picături fine de apă rece, iar iarna, să nu se ude de la zăpadă! Vid, frate, vid trebe! că așa e normal!
            O mai mănâncă pe cîte-o babă, să spună că e mânia lui Dumnezeu, de-mi vine s-o iau la șuturi! O mănâncă limba, să afirme că astea-s din cauză că e oamenii, răi! Ăștia sunt oameni răi? Să vadă baba, cum o să fie peste vreo 20 de ani!
            Cald, tare, mi s-a uscat părul, pe mine! M-aș duce să mă răcoresc acasă, dar drăcoaica de nevastă-mea mi-a trasat sarcina să nu vin, până nu-mi iese sufletul. Cum le iese la atâția, de la căldura asta!
            Știți ceva, fraților? De ce oi fi așa prost, de stau să mă coc, în timp ce rumeg la destinul omenirii?

            ȘI DIAVOLUL O ȘTERSE DIN VEDERE, MULȚUMIT CĂ LUCRURILE MERGEAU PE FĂGAȘUL LOR NORMAL!

Niciun comentariu: