luni, 22 iulie 2019

VORBE CU TÂLC! SAU CU HÂC?


    - Fraților! tocmai ce a venit Ilie din Asia! Și a adus și-un chinez cu el, din Koreea! Cum te înțelegi, Ilie, cu ăsta, că doar nu-i știi limba?
- Foarte bine, l-am învățat românește! Cred că vorbește limba română, chiar mai bine decât unii dintre voi! Sau decât unii, care muncesc pe-afară! Vedeți că e deștept și deja a auzit ce vorbim. Ia întrebați-l ceva, să auziți ce-i merge capul!
-Bă! chinezule! vrei să fii prieten cu noi?
-“Ține-ți prietenii aproape, iar dușmanii, și mai aproape.”
- Ce zici, bă? că am auzit, dar n-am înțeles ce-ai zis! De unde le scoți, din pantaloni?
- De la Sun Tzu, mare războinic! “Arta războiului”! Zis la el și” Să auzi tunetul, nu înseamnă că ai auzul fin.”
- Bă, chinezule, mă iei peste crac? Poate-ți frig vreo două!
-„Viteazul știe să se bată; prudentul să se apere; înțeleptul, să dea sfaturi. Deci, nu este irosit nici un talent.” Poți la tine frige doi pulpe pui, să fie bine romenite?
- Și cum vrei să ți le fac? Ochiuri?
-„Omul are trei moduri de a acționa inteligent: prin gândire – cel mai nobil; prin copiere – cel mai simplu; și prin experiență – cel mai greu.”
- Tot Sun Tzu ăla?
- Nțț! Confucius!
- Con fu...? Vorbești cam urât, chinezoiule! Simt că încep să te urăsc!
-“Dacă urăști, înseamnă că ai fost învins.”
- Mă! a dracului pielea, pe tine, te dai la inteligența mea! Dă-te-n fericirea mea, de chinez!
-„Fericirea – atunci când ești înțeles; marea fericire – când ești iubit, adevărata fericire – când cel care iubește ești tu.” Tu nu ți-ai iubit mama!
- Ce, mă, ești și psiho-anal...de ăla, hă? Pe aici, viața e grea, bă! n-o s-o înțelegi tu, cu ochii ăștia mici!
-„Viața este simplă, dar noi insistăm să o complicăm.”
- Am să-ți dau un sfat – vezi ce vorbești și cu cine, că e mulți nebuni!
-„Acceptăm sfaturile cu picăturile, dar le oferim cu gălețile.„Un om plin de bunătate își îndreaptă cerințele către el însuși, un om plin de răutate îndreaptă cerințele către ceilalți.”
- Ilie, eu îl bat pe chinezoiul tău!
- „Încearcă să fii măcar un pic mai bun și vei vedea că nu vei fi în măsură să comiți o acțiune necugetată.”
-Taci, mă din gură! Și-așa sunt supărat, n-am făcut niciun ciubuc azi, parcă am râie! De vreo lună, mă paște ghinionul, de-mi vine să mă mușc de picior. S-a prins lumea, că promit că vin la muncă și dau țeapă!
-„Omul depășește ghinionul și crește fericirea.”
- N-are de gând să tacă, hai? Eu sunt în rahat, până-n gât, și el face de deșteptu’! Dă lecții, mânca-i-aș, eu, gurița lui, de chinez! Noi, supărați, el, ne dă lecții, că-i comunist!
- „Nu e minunat cel care nu a căzut niciodată, e minunat cel care a căzut și s-a ridicat.”
- Tot Confucius, ăla?
- Nțț! Mencius! Care zice: "Cel care învinge orice dificultate și lipsă poate depăși ceea ce dorește". Dași : "Cine poate să gândească profund, să vorbească pur și simplu și să fie adevărat, are șansa de a deveni o persoană perfectă".
-Mă mintosule, mai ai multe din astea, filozoficale, de la voi, din Asia?
-“Nu țipa la cineva, decât dacă ești sigur că țipi mai tare”! “Înainte de a strânge pe cineva în brațe, asigură-te că a scuipat tot veninul”! “Omul mic, nu încape în WC! N-are spațiu vital, să se reproducă”! “Prostul, nu este destul, dacă nu-i și cool”! “Dacă a murit capra mea, să moară toate caprele vecinilor! Sau, mai bine, să moară toți vecinii, să le iau caprele”!
-Menciu sau Cufucius?
-Bulă! Că pe astea le-am luat de la voi!


Niciun comentariu: