marți, 2 aprilie 2019

PLEDOARIE PENTRU MAMELE MĂMOASE!


   Când am cunoscut-o, era în liceu! Haioasă, vocală, nestăpânită, ușor deplasată! Simpatică, la urma-urmei! Fiindu-i profesor, stilul ei nu mă deranja decât când sărea, prea mult, calul, care, uneori, la ea, era iapă nărăvașă.
    Următorii ani, după ce a terminat liceul, ne-am întâlnit de câteva ori – nu mai era aceeași persoană! În primul an, s-a plâns de angajatori, pe atunci se căutau oameni cu experiență, nu ca acum, să dai cu tunul și să nu găsești un meseriaș! După ce făcuse foamea o vreme, uitase de visul ei, de a merge la facultate! Ca mulți alții, șocul realității, trecerea de la joaca de-a școala, la dura experiență, care ți-o dă contactul cu o societate care te repudiază, deși nu te cunoaște, a făcut-o ursuză și rea. Ani, la rând, n-am văzut-o decât morocănoasă, pusă pe harță, ciudată, aș zice! Am simțit, în comportamentul ei, ură, așa cum nu mi-aș fi închipuit cu ani în urmă. Să fi fost și o decepție datorată unei relații sentimentale, sau a mai multor relații eșuate, cine știe? Nu mi-am permis să întreb, m-am mulțumit  doar să constatat că așa e viața, nu-i cinstită chiar cu toți! ?Ba chiar cu majoritatea!
Săptămâna trecută am trecut prin zona unde vinde și așa ne-am revăzut - surprinzător, mi-a zâmbit și chiar a râs! “Uite, dom’le! le mai bate, unora, vântul în pânze!” mi-am spus, mulțumit, nu știu de ce!
A început să turuie nestăpânită, așa cum făcea acum vreo 25 de ani, când era elevă! Cu părul încărunțit, mi-a povestit că fata ei va ajunge mare ofițer de poliție! Că a intrat la Academie, printre primii, și că are înclinații spre meseria asta!
În ultimii ani, s-au înmulțit cei care se mândresc cu dragii lor copii! Așa cum s-a întâmplat, bănuiesc, dintotdeauna! Mamele, în special, se mândresc cu acești copii minunați! Tații, și ei, dar mai puțin: ei se mândresc mai mult cu fetele lor! Mamele, în schimb, sunt mândre de toți copiii!
Să nu uităm să iertăm mamele, pentru greșelile lor, și, dacă nu găsim motiv de iertare, să nu uităm că datorită lor, existăm! Bune, rele, ne țin în ele, comunică cu noi, de la ele primim primele lecții și învățam primii pași în viață! Nu că tații n-ar fi  fost pe-aproape, dar sunt în dezavantaj – au pierdut 9 luni din existența copilului lor, când au fost doar spectatori de dincolo de gard, plătind, sau nu, bilete! Noi, bărbații, nu vom ști niciodată cum e să cari sarsanaua cu iedul mic și săltăreț, în timp ce-ți vine să vomiți! Nu-l vom simți pe michiduță urlătorul, care vrea să arate că e, și el, un cineva, acolo, care nu poate fi ignorant! După care nu vom simți cum e să te muște cineva, când servește masa, sau când are chichioni în fund!
Noi, bărbații, ne vom umfla în penaj, când respectivul va merge pe cracii lui, și vom arată la toată lumea, ce am reprodus noi! Chiar dacă, în ultimii ani, rolul tatălui a crescut vertiginos, tot nu vom ști cum e cu trăirile viitoarei mămici!
Nu trebuie, însă, să compătimim mamele care se ascund după copii! Care se folosesc de aceștia, ca de un scut, mai  mult sau mai puțin fragil! Averile se duc, sufletele rănite ale copiilor, rămân, și-i vor transforma pe aceștia, în părinți răi, ticăloși, răzbunători, care ne vor frânge inima! Ne mai întrebăm - de ce sunt oamenii, răi?  Ar fi o cauză - li s-a frânt sufletul, de mici! Și ei vor frânge, la rândul lor, alte suflete de copii, începând cu ai lor!
Nu trebuie să judecăm nici femeile care nu au copii! Soarta le-a rezervat această surpriză, care, la majoritatea, nu e deloc plăcută, tocmai din cauzele de mai sus! E o soartă tristă, pe care fiecare și-a asumat-o din punctul propriu de vedere! Cum nu trebuie să alergăm, să sărim în ajutorul mamelor cu mulți copii, care se plând că nu au cu ce să-i hrănească! Nu s-au gândit, când i-au făcut, că-i aduc întro lume unde mai trebuie să și mănânci, nu doar să desfaci picioarele? Nu se explică, la nici o școală, că viața nu e parc cu flori, ci junglă nesățioasă, unde lucrează selecția naturală! Poate că despre viața asta, ar trebui făcute lecții!
Cum lecții îndelungate ar trebui ținute despre capcanele existențiale, dar și despre respectul față de femeie! 
Până or naște și bărbații, să nu uităm că suntem fii și fiice pentru cineva! Și că mamele au dreptul la recunoștința noastră!

Niciun comentariu: