sâmbătă, 3 august 2019

MĂ ROG, CERÂND AȘA PUȚIN...!

N-aș fi crezut, că am s-ajung,
Să nu am lacrimi, ca să plâng!
Să-mi uit și zâmbetu-n altar,
Unde mă rog, dar rar și rar,
Să mai privesc vreun alt mister!
Oh! Doamne! cât de puțin îți cer!

Mă rog să treacă - n pas vioi,
Umila pace, peste cer și noi,
Ca să mai cred că n-am pierdut
Nimic din ceea ce-am cerut!
Iar teama că va fi mai rău,
Ah! Doamne! slobozește-o-n hău!

Ochi, de-am avea! Nisip, să fim!
Vrem cât și Sfinxul, să trăim!
Și nu prea cerem vreun răgaz,
Ci doar să ștergem un necaz!
Ah! Doamne! cât ne-ai miluit,
Dar ne-au dedat și la cerșit!

Un bob, zăbavă!”, ce poetic
Ne-a-nchis cel timp! La modul etic!
Cu pieptu-afară, cu trufie,
Cerem puțin, mai mult de-o mie
Din sacul ce s-a deșertat!
Oh! Doamne! dă să fie gând curat! 

Pentru mine, nu mă mai rog demult!
Stau în genunchi și gândul mi-l ascult:
De ce e oare, Doamne! omul, muritor,
Dacă nu iscălește în cartea tuturor?
De ce nu iartă? De ce mai plânge-amar,
Când îi ajunge, Doamne, și funia, la par?

Mă rog puțin! Mă rog pentru iertare.
Să capete ai mei, o scurtă amânare!
Să-nvețe umilința, vorbind cu capul sus,
Nu să cerșească! Să spună, ce-i de spus!
Și pentru orice prostie și orice slăbiciune
Adu-ne, Doamne, mare iertăciune!

Prea Milostive! noi nu avem răbdare
Să umble Izbăvirea prin lanuri și ogoare!
De aia, mă rog Ție, cu capul prea-plecat,
Să ne privești cu milă! Să ierți, ce-i de iertat!
Ne curăță de fală, de-orbire și venin!
Oh! Doamne! spune tare - nu cerem prea puțin?


Niciun comentariu: