luni, 12 august 2019

-SEARA, ÎNAINTE DE CULCARE ...!

          Cina se terminase, cum se termina de obicei - în liniște. Numai că, de data asta, tatăl, capul familiei, ridică un deget, făcându-l pe Azorică să-și ridice, și el un picior – avea ceva esențial de spus:
            - Am studiat problema pe toate cele două fețe – voi ați văzut în filmele americane, cum stau ăia la masă și nu se apucă să înfulece, decât după ce au spus o rugăciune? Mă rog! nu-i chiar rugăciune, cum e Tatăl Nostru, dar mormăie unul ceva și ăilalți aprobă! Ei, bine! m-am gândit să facem și noi, la fel, dar în felul nostru, românesc și creștin-ortodox – seara, înainte de culcare, când ne ridicăm de la masă, să mulțumim Domnului pentru ce credem că e bine să mulțumim! Ca să nu ne învinuiască americanii de plagiat, că ni s-a dus buhul că suntem campioni la plagiatură, noi o să ne rugăm, ca și ei, folosindu-ne de propriile cuvinte, dar în felul nostru, strămoșesc. O să începem chiar din seara asta și dau cuvântul  celui mai bătrân dintre noi, care va da cuvântul cui vrea, după aia. Hai, tată, dă-i cu rugăciunea!
            -Îți multumesc, Doamne, că azi nu mi-ai dat decât trei junghiuri în piciorul ăsta nenorocit, spre deosebire de ieri, când a plouat și m-a durut toată ziulica! Și-ți mai mulțumesc că mi-a căzut dintele ce se clătina, m-a pus Dra...,  mintea, să mușc dintro piersică, uitând că mai are și sâmbure. Sunt mulțumit că nu mă mai chinuie hemoroizii, nu știu de ce reclama aia de la televizor părea cu dureri ușoare. Iar pisica a fătat trei puișori, doi pisoi și două pisici! Rața pe varză a fost cam tare, iar noru-mea a uitat să mă mai înjure! Pa! Doamne! pe mâine seară, dacă mai apuc! Dau cuvântul celui mai mic din familie, care e murdar de lăptic la bot!
            -Maammma! Truu-li-li-lu! Bam-Bam! Fsss! (și vârâ degețelul în ochii mamei sale, cea mai mică dintre copii).
           -Mulțumesc, mon petit! Quelle chance, să mă rog alături de vous! Mais trebuie să mulțămesc Dieu că sarmalele sunt bonnes, tres bonnes! Et maman est tres hereux, că n-a mai făcut ăst petit, în pat! Cest tres jolie că papa c’est dur dur d'être bébé! dar are idei frumoase! Cum ar fi asta cu rugăciunea! Mon frere, c’est toi!
            -Thanks, sis! Eu want to say că sunt happy fiind cu voi, aștept de 4 years to come back home! Thanks God că sunteți sănătoși, dar I’m furios că n-ați mai făcut nothing la casa asta, să pot stay inside fără spiders și bugs! God’ll help  you să rămâneți not insane, because am văzut cât v-a venit factura la telefon și câți money aveți de dat la apă! God bless us! Nene, take cuvântul, I’ve finished!
-Șto? Gde arde ? Davai minea cuvântul? Io nu vreau rog Dumnezeu, mama vorbește în locul meu!
-Bunule Dumnezeu! preia mama, din zbor. - Îți mulțumesc că ne-ai adunat aici pe toți, sănătoși și botoși, că nu ne mai place nimic, suntem supărați pe viață! Eu, una, îți mulțumesc că am găsit azi roșii cu 2 lei, kilul, iar cașul nu s-a scumpit decât cu 5 lei pe kil! Nu s-a mai spart nicio țeavă, iar vecina n-a mai aruncat pisica, peste gard! De 3 luni, nu s-a mai întrerupt apa potabilă și de o lună, n-am mai avut o întrerupere la curent! Copiii, sunt bine, doar bărbatu-meu mai întârzie câteodată, venind de la amanta lui! N-am mai pus gura pe băutură de 2 săptămâni, iar ulucul ăla rupt, a căzut de tot, nu mai e pericol, să ne cadă-n cap! Dă-le, Doamne, copiilor mei, tot ce vor, dar nu de la mine, iar Sandei, cumnatei, herpes și pușchea pe limbă! În rest, o să te rog mâine seară, că-i sărbătoare și avem timp destul să te rugăm!!
Capul familiei tăcu - de atâta entuziasm, își mușcase limba!

Niciun comentariu: