duminică, 29 octombrie 2017

TRECE TRENUL! CU EL, TIMPUL!

Mi-a spus Mariţa, pe-nserat
S-o caut, noaptea, la pârâu,
Că are chef de scărmănat
Şi-o foame, pânâ-n brâu!

Eu, prost ca noaptea, m-am codit
S-accept aşa chemare!
Atuncea ea s-a tăvălit
Cu altul, prin cicoare!

Am plâns ca boul jugănit
Că mi-am pierdut iubita!
Şi-apoi un gând m-a ispitit-
La naiba cu tâmpita!

Sunt tânăr şi voios mistreţ
Ce saltă prin poiană!
Să nu am parte de dispreţ!
Găsesc altă codană!

Numai că una e să vrei,
Şi alta, realitatea!
După ce  schimbi zece femei,
Preferi singurătatea!

Mariţa a fost mai înţeleptă!
S-a mulţumit c-o clipă!
Nu zic că-i cea mai bună faptă!
Da-i ţeapănă, ca tipă!

Ea e senină ca un prunc.
Eu, perna strâng în braţe!
Aş vrea ca teama să arunc,
Dar mă înţeapă-n maţe!

De gura lumii n-ai  noroc
Să te-ascunzi vreodată!
Aşa că dă-l naibii de soroc ,
Şi sari în tren, măi tată!

Cum era vorba din bătrâni?
Alt tren nu prinzi, de-l pierzi
Pe cel trece-n grabă!
Aşa că prinde-l tu, că-l vezi!

Dar la femei nu e ca-n gară-
Nu poţi s-aştepti la nesfârşit!
S-a cam stricat locomotiva
Şi roţile ţi s-au tocit!

La fel se-ntâmplă şi cu viaţa,
O laşi să treacă pe un nor!
Şi când a-ncărunţit mustaţa,
Te crezi un tânăr visător!

La clasa întâi stau doar nepoţii
La clasa  a doua,  amintiri!
Iar la bagaje, ştim cu toţii,
Rămân doar primele iubiri!

Privesc cum junii jubilează-
Se cred  că-s tauri fioroşi!
Mai trece vremea şi visează
Că nu sunt, încă,... băgăcioşi!

Puştoaicele  se dau mature
Şi se aruncă în priviri!
Nu trece mult şi or să fure
Mirosul tristei-mbătrâniri!

Aşa că nu mai pierdeţi vremea,
Luaţi ce tren trece-n viteză!
Şi nu lăsaţi nemulţumirea
Să vă lovească drept în freză!

De când e lumea şi pământul
Sunt trenuri ce se prind! Sau nu!
Dar gara unde se opresc
O ştii, mai bine, numai tu!

Un sfat- nu mai schimbaţi macazul!
Căci ruginite-s şinele, de ploaie!
O viaţa trece, iar necazul
Chiar fierul rece el înmoaie!

Nimic din ce căraţi cu trenul vieţii
Să nu vă pară rău că ambalaţi!
Când se topesc şi anii tinereţii,
O să ajungeţi să le cam uitaţi!

Viaţa-i frumoasă! Bune şi cu rele
Au mai trecut  şi vor pieri frumoase!
Să nu uitaţi că suntem noi şi ele,
Păstraţi-le pe cele mai haioase!

Zău că nu-mi vine acum rima
Pentru un tren ce a cam deraiat!
Dar sunt convins că vine timpul
Ca pentru aste gânduri, să fiu, pe veci, iertat  !

Niciun comentariu: