sâmbătă, 14 octombrie 2017

MICUL POSEDAT!

Brrr! Ce frig s-a lăsat peste noapte! Ce tot îi trag sciente-ologii cu încălzirea globală, e clar că planeta s-a îmbătat și dă iama prin varza CAP-ului! Pe vremea mea, se explica la școală că avem clismă! pardon! climă temperat - continentală! Acum clima pare doar tală, de la tropicală! Sau au uitat ce ne-au învățat- ziua mori de cald, noaptea - prinzi turțuri la coadă?  Oricum, e timpul să mă aciuez și eu la casă de om gospodar, că anul trecut am zăcut în bordei la unul cu ciorapii găuriți, pe care îi mai ținea și  - afară!
   Mie, unuia, îmi place vara, că pot să stau unde vreau, mă adaptez ușor la bine, cu răul nu prea mă împac. De aia, iarna prefer casele cu încălzire proprie, nu în regim centralizat, unde ai căldură cu pipeta și factură, cu lopata! Și mai bine, dacă e pe lemne, am bucurii la coajă de stejar! De șemineu, nici să nu vorbim, ce minune e să stai la flacără deschisă, să simți căldura intrînd în toate găurile! Nu ca acum doi ani, când am adormit cu coada aproape de foc și m-am trezit când mirosea a pârlit! Părlitul eram eu, și la propriu, și la figurat! Noroc că am extinctorul cu mine, stau prost cu rinichii! O săptămâna a mirosit doar a păr ars! Mai bine, că înainte mirosea a picioare nespălate, aia care locuiau acolo se spălau odată la trei luni, și atunci, numai pe mâini! Am citit undeva, pe un blog, că mirosul bătrânilor vine de la sărăcie! De la strânsul pungii, pensie mică, medicamente, facturi mari, cheltuieli, alte priorități! Atunci, tot din sărăcie puțeau ăia, cu marmură pe jos și cu cosmeticele lor de 2.000 de euro pe lună? Era scumpă apa sau era apa scumpă? Până și eu mai ieșeam prin ploaie, să mai dau un kil de jeg de pe mine, ei nu aveau ploaie?
Acum trei ani m-am mutat la bloc, cu unul singur - cioară, cuc nu-i plăcea să i se spună! Nici pisică nu avea, dară prieteni! Venea un vecin, să ceară sare, se făcea că doarme, nici din mustăţi nu mişca! De aceea a fost preferatul meu, nu mă deranja, nu ziceam nici pâss!pâss! aduce ghinion! O pâine de avea, o împărţeam! Hm! Adică nu zicea nimic, dacă găsea doar o bucată mică! Am auzit că l-au bătut fraţii neveste-sii, la nunta lor, când a prins-o mirele pe mireasă cu chiloţeii jos şi pe unul neidentificat, sărind tufele din fundul curţii! Auzi motivaţie - o mânca pielea de oboseală! El a scăpat cu fuga, mai corect spus, au fugit cu targa, să-l ducă la spital! Când a ieşit din spital, s-a închis în apartament şi nu mai deschide pe nimeni!  Că era chirurg eminent! Din nefericire, m-a prins când îi murdăream scrumiera şi m-a dat afară fără milă! Cu mătura, jignindu-mă profund!
Noroc că am găsit un uscător gol, unde un nemernic depozita resturi de la tomberon! Era unul care cerşea şi-n cimitir, şi creştea porci, undeva în spatele blocului, într-o magazie a unuia de la primărie, cu care împărţea profitul! Nu ar fi fost rău, dar venea o duhoare!!! De la el, că nu mai era nimic mai putător ca hainele lui! Alt nespălat, mă mir că-l mai primea nevastă-sa lângă ea, că avea şi nevastă! Una care puţea şi mai rău, am văzut un sconcs întorcând capul în altă parte, când a trecut madam!
Am ochit o casă cu două nivele, ar fi loc berechet pentru două familii, cât stau acolo acum, şi pentru mine, că eu, unul, nu am nevoie de mult spaţiu! A apărut în vara asta, parcă era ciupercă, creştea văzând cu ochii! De unde au, unii, bani, omule? Că nu prea aveau bătături în palme! Mai mult copite!
Mai bine acum, afară, în frig, decât ca în urmă cu 6 ani, când  a trebuit să locuiesc într-o  bibliotecă! M-am săturat pentru toată viaţa de cărţi! Mă şi înveleam cu ele, dormeam pe ele şi, uneori, le mai şi citeam! Să mai zică cineva că-s analfabet, pe câte m-am pus eu cu burta  pe carte! Nişte prieteni m-au poreclit şoarece de bibliotecă, mai ales că mi-am tras şi ochelari de personaj studios! Ştiţi ce am descoperit? Că sunt foarte mulţi care nu mai deschid o carte, citesc rezumatul de pe NET şi aşa  ajung la 10.000 volume citite, fără să le deschidă o singură dată!  De aia confundă jungla Amazonului, cu poalele amazoanelor!
 Gata, m-am instalat în pod ! Deja vecinul  de dede-supt e nervos, m-a auzit şi a bătut cu coada măturii-n plafon, cum a învăţat la bloc, când stătea acolo! Ho, paţachină! Ce, nu ştii cum e la bloc, se aude cum se trage apa la baie, se bate omleta, se zdupăie copilul-minune! Cum se înjură vecinul cu muierea, cum sforăie bătrânul de la cinci, de sar florile-n petul cu fundul tăiat, să zici că-i vază! Unde te sperii, zici că aerele pe care le dă unul de la parter, răsar lângă perna ta, când dormi!
Ce mai, vine iarna şi iar trebuie să fac jogging dimineaţa, să mă încălzesc şi să pun sângele-n mişcare! Oare cum ar fi să aibă şi sângele impiegaţi de mişcare, ca la CFR? Iarna, când întârzie sângele trei ore, cum ne-am mai simţi? Sau nu ne-am mai simţi? Ia să încep de pe acum, 24 ture dus-întors şi 35 de flotări pe-o labă! Dă-i bătaie, musiu!

În acel moment, se auzi glasul vecinului de sub el:
-Morţii mătii, de şoarece posedat, faci o gălăgie, cât o turmă de elefanţi, în frunte c-o girafă! Toată viaţa am visat să stau la vilă şi, când colo, dau de-un  sărăcan de şoarece, care nu mă lasă să mă odihnesc! Sfinte Dumnezeule, zici că e Congresul Fantomelor de pe Jupiter! Zău că e posedat şoarecele ăsta, dar o să fie doar până mâine! Mâine îi tai curentul şi-i măresc taxele pe alergat! Să vezi cum nu mai iese din iarnă, ca pensionarii!

Niciun comentariu: