joi, 26 octombrie 2017

MESAJ CĂTRE CITITORI – IARĂŞI ZI DE SĂRBĂTOARE!

    Bucurie mare, iarăşi, la toată lumea mai mult sau mai puţin creştină! Cum ne-am format obiceiul să facem sărbătoare şi din faptul că a fătat vaca Marghioliţei, o sărbătoare religioasă, mai ales că s-au cam înmulţit şi sfinţii în calendar,(ca să nu mai vorbim de “sfinţii” noştri, obişnuiţi, care au zilnic prilej de sărbătoare, deşi nu-i cazul!), este binevenită ! Doar că nu toată lumea  beneficiază de acelaşi tratament, mulţi serbează ziua de naştere sau de nume, prin muncă! Mă mir că nu s-a găsit vreun deştept, dar unul cu drept de propunere, nu ca mine, biet arici de ţară, să iniţieze un proiect de act normativ, prin care sărbătoriţii să stea acasă şi să spargă seminţe, în loc să-şi spargă nervii exact întro aşa zi importantă!
            Bine că nu ia nimeni problema în mână, cum treburile, la noi, merg prost şi-aşa, cred că patria ar fi paralizată, întro zi, ca cea de azi! Doctorii ar lăsa pacienţii pe masa de operaţie, autorităţile ar avea motiv să meargă la păscut cai verzi, iar sărbătoriţii ar sta peste program, să fie plătiţi dublu! Singurii care ar munci, ar fi parlamentarii, aştia care muncesc 25 de ore pe zi şi una, pe Lună, plus trupa de politicieni, care, oricum, ei serbează şi muncesc, în acelaşi timp, tot timpul anului, respectiv 436 de zile!
Sunt răutăcios, nu-i aşa? întro zi în care tot creştinul iartă şi-o dă mai departe! Mea pulpa! Nu mai fac, deşi am şi eu partea mea de zbânţuială, exact azi!
Să nu mai plictisesc lumea cu stilul meu enervant, nu sărbătoarea e importantă, ci oamenii cu care o petreci! Cu TOŢI oamenii care petrec! Pentru că poate fi în fiecare zi o sărbătoare, dacă am dori! Dacă am lăsa păcatele acasă, să se uite în oglindă, şi ne-am comporta ca nişte oameni, nu că nişte răgălii invidioase şi certăreţe! Merge şi o petrecere cu fasole bătută, dacă nu o amesteci cu toate acriturile!
 De la o vreme vreau cam multe - azi vreau  ca fiecare zi să fie una în care nu trebuie să fie ceva ieşit din comună, ci doar una în care nu trebuie să-ţi faci nervi, pentru că, noi, oamenii, nu putem să stăm aşa, inofensivi, trebuie să rupem sufletul cuiva, ca să ne simţim bine! Şi, de obicei, alegem zilele de sărbătoare, care, mai întâi şi-ntâi, devin obositoare! Aţi văzut vreo nuntă, un botez sau orice altă întrunire cu scop turmentativ, să fie toată lumea mulţumită şi să nu se găsească, barem, unul, să nu comenteze?
Nu asta vroiam să spun, ci doar că urez LA MULŢI ANI BENGOŞI ŞI FERICIŢI, PLINI DE VESELIE, tuturor celor care serbează astăzi, şi numai lor, ci şi celor care sunt alături de ei, başca tuturor românilor de pretutindeni!


Niciun comentariu: