joi, 18 mai 2017

MESAJ PENTRU CITITORI! -ROMÂNIA, ȚARA MEA!

 Ariciul își frecă lăbuțele, singurul lui semn de dezaprobare învățat în cei 5 ani de-acasă! Sătul de orăcătoria, pardon! oratoria de la TV, simți nevoi masive, printre care și aceea de a ieși la aer, se sufoca deja!  Îl apucă meditația, care-l prinse ca o crustă, nu trecea nimic dincolo.
Așa își dădu seama că toți aricii din lumea asta au în spate, pe lângă gama completă de țepișori, și ceva care-i definește și-i individualizează, ca arici nativi sau migranți! Par(ul pe) example, aricii americani au întotdeauna armata americană suferind de persecuție, dar mare amatoare de sacrificii umane pentru apărarea unui singur americănuț civil! Francezii cară turnul ăla după ei, dar și franțuzismele care le folosesc și alte nații! nemții, poza lui madam Merchel, ungurii, poza lui Avram Iancu, iar rușii, niște rachete aer-sol cu inscripții  în slava lui Putin! Aricii români o dau cu frunzele, măcar dacă ar fi fost de viță-de-vie!
Și cum tropăia Ariciul prin pădurea de scaieți, numai ce aude niște aricioaice desprinse de pe zmeul care le debarcase în tufa natală: -LA NOI, ÎN...! "Restul e tăcere"! Ariciului i se zbârliră țepii și puse mâna pe condei! Iată ce-a ieșit:

Indiferent ce spun alții, românu-i tot român! Trântește, bușește, înjură,... și rămâne român! Și iar înjură, blestemă, trântește, bușește... tot român rămâne! Cei care nu mai cred că sunt români, n-au fost niciodată români, n-au suferit pentru România și, în consecință, nu simt deloc românește! 
Să fii român nu înseamnă Miorița, Carpații, pădurile de brad-stejar-frasin-carpen și ciulinii Bărăganului, nu doar roșu, galben și nițel albastru, nici măcar Mircea, Mihai, Ștefan, Cuza și-un întreg pomelnic de domnitori și domni, în adevăratul sens al domniei. Mai înseamnă și supraviețuire în calea tuturor sălbaticilor și năvălitorilor, a prietenilor și neamurilor care ne-au dorit binele, de ne-a ieșit pe nas. Mai înseamnă și așteptare, și dezamăgire, și lacrimi, multe de obidă, dar și mai multe de ciudă.De ciudă că nu suntem săraci, să se bucure tot străinul când ne pupă pe năsuc, na la mama de sărac, dar nu numai! când ne privește de sus, de unde l-a cocoțat mă-sa, când i-a tăiat buricul, când se arată scârbit de chip de român pe targă, cu zurgălăi!
Ne-am născut mereu, de fiecare dată mai blânzi, dar și mai întăriți, numai că ultimii 30 de ani ne-au damblagit sufletele. Acum ne stuchim în sân, nu mai vrem să fim strigați Bă, românie! Ne-am născut că să murim din nou, de fiecare dată s-a găsit cineva din Neam să ne facă de Cacao cu lapte, culmea, tocmai dintre cei chemați să ne reprezinte!
Sunt puțintel revoltat, îmi vine să-mi iau falca la pumni, dar mi-e teamă să nu ratez, să dau în cineva! Cum să nu fiarbă revolta în mine, precum ciorba de cartofi noi, când văd cum nestruniții neamului joacă țonțoroiul pe pelteaua mea sufletească, și nu oricum, ci folosind cuvinte decupate din DEX, de o elevație demnă de o trepanație, nu mai știu cum să mă exprimez, la atâta latifundiune plină de profunziune, strâns unită cu statutul de Român Supradotat, cel puțin așa cred unii dintre noi, despre ei înșiși!
Știe cineva cum ne-am prostit?!? Mi-e teamă că se bănuiește ceva, de-am uitat să vorbim proasta limbă românească, uitând că am orăcăit, prima oară după Marea Ieșire, tot în românește! Am devenit poligloți, poliglonți și polihoți, sinonimi cu Moțata Românească, Pelicanul de Delta-Planul Dunării, Bălțata de Dăbuleni și Trascăul de Odobești. Ne reprezintă o frunză, căzută dintr-un pom tropical, o fi frunza la care apelăm când facem pelerinaj la WC-ul din fundul curții, unde ne-a dus civilizația!
Cert e un lucru - nu noi ne-am aruncat încolo, ci am fost duși de valul și valurile vieții, nu noi am cerut să ajungem aici, ne-au împins niște tovarăși de-ai noștri, cu ceva mai multă glagorie sub fesul lui bunicu’, dar cu multă ne-simțire! Da’ de ce nu ne mai place Românica? Eram proști și ne-am făcut, subit, super-deștepți? Sau aici trebuia să ajungem, să întoarcem capul, ne deranjează mirosul de baligă, de oaie bătrână, de lup ud, de urs flămând? Asta până n-or dispărea, odată cu specia Român cu Bule-n Gură!
Până-n ‘89, ce prostii se învăța la scoală! Auzi, se pleca la atac cu strigate de URA! Ura împotriva cui? Nu era mai potrivit străvechiul strigăt de luptă românesc Tu-ți p...? Nu aveam ce face într-o zi și (mă) gândeam cum ar fi un război modern astăzi, peticit peste unul,din 1877! Mi-am dat una peste ureche, cine pupăza lui Creangă din teiul lui Eminescu mai cunoaște cuvântul ăla tâmpit -PATRIOTISM? Mai bine o negociere la contractul colectiv și individual de război, nu așa făceau soldații români în cam toate războaiele, mai ales cele agricole? Întâi asigurare de bunuri și bagaje apoi testament trecut pe la notar, să nu care cumva să se caftească urmașii pentru sfoara de bătătura, cel mai adesea, doar bătătura din palme! Cuvântul EROI a căpătat altă semnificație, e un erou și cel care a dus țara asta de râpă! Și ca să devii erou, mai întâi trebuie să fii credibil, adică să mori cu zile! Noi, cei rămași în țara asta demodată, om fi și noi eroi? Că murim pe capete! Sau suntem niște eroi care se încăpățânează să rămână doar Români până la capăt?
Doare să auzi cum foști români, dacă or fi fost vreodată, te privesc de parcă calci în străchini, cât de laș ai putut să fii să rămâi pe meleaguri românești! Atunci, de ce mai vii, străine, să vezi țara din care ai plecat, unde ți-s rudele și foștii prieteni, cimitirele și crucile sub care se odihnesc cei care au fost, spre ghinionul lor, doar Români? Puțin respect! pentru  că a cere respect presupune să dovedești că știi ce-i ăla, și pentru asta, îl și dai altora, se câștigă atât de greu! nu poate fi evaluat în euro! În plus, eu unul, te respect că ai rămas român, că ți-e dor de casa părintească, că, orice ai face, gândul ți-e tot aici, la nebunia asta, pentru că ești parte din această nebunie! Te respect pentru curajul de a o lua de la un alt capăt, dar nu uita că nu toată lumea este în stare să plece din țara asta urgisită, blestemată, parcă, să nu mai vadă limanul dezamăgirilor ăstui neam! Nu-mi doresc decât să ajung ziua când Românii se vor bate să se întoarcă acasă, vreau ca nepoții și copiii mei să rămână tot așa, Români din România!
Puteam să fiu cetățean suedez, încă de mai multe decenii, dar am preferat să mor de foame în țara mea, să fiu umilit zilnic de frații mei români, să pot ruga pe Dumnezeu să-i ierte, că de cele mai multe ori nu-i vina lor că au uitat de Omenia Românului! Și să sper că lucrurile nu vor rămâne așa, noi nu am fost așa! putem fi iar mândri cum am fost odată!

Cum am trăit așa în țara asta, așa vreau să și mor - ROMÂN!


Niciun comentariu: