luni, 31 iulie 2017

MI-A LUAT MAMA PISTOL! (POEZIE DESPRE COPII TÂMPIȚI!)


Mi-a luat, mama , pistol!
Ca să stau cuminte, țuț
Și să stau  în fundul gol
Toată ziua, în căruț!

Mama zice  că-s slăbuț
Mângâindu-și șuncile!
Tata - ar vrea ca, în căruț
Să-și așeze bucile!

Rareori mai înțeleg
De la mine, ce-or mai vrea!
Tot vorbesc pe limba lor!
Ce le-aș spune, de-aș putea!

Să ceri așa, la bebeluș
La pensie să iasă?
Și să-i mai ceri, și cu frecuș!
S-aducă bani în casă?

Mama zice că-i păcat
Pe copil să-l bați la cap!
Și de lapte -  a  uitat
Un baton mi-a dat să pap!

Mi-a întins, drept biberon
Să și le bage ea în gât!
O hârtie și-un creion!
Ce? Să nu mai fac urât?

Și m-a pus să socotesc
Cât dăm la chirie.
Cât la sută folosesc
Net pe datorie!

M-a rugat să nu-i mai spun
Când mi-e somn! Mămică!
Pot și eu acum s-adun
Crampe la burtică?

A uitat de dințișori
Gura nu-i mai tace!
Ea se uită după flori
Mufa când își face!

Nu știu încă să vorbesc
Nici să scad sau să adun!
Stau în leagăn și gândesc
Că deja-s așa bătrîn!

La bunelul de mă uit,
Nu mai vreau  să fiu matur!
El, sărmanul, n-are leac
Și-l mănâncă tare-n... fund!

Ca și mine, stă-n căruț
La fântână, sub umbrar!
Nici de popă n-are chef!
Și înjură cât mai rar!

Ieri m-a atacat o cioară
Nu era prin preajma mea
Decât Pampers-ul și-o pară
Numai mama nu era!

Și atunci  veni idee -
Lumea e un circ banal!
Cum putut-ai, tu, femeie?
Să mă lași trosnit anal?

A venit cu-ntârzire
Fără scuze, fără vlagă!
Mă iubește cu ardoare!
Dar nu vrea să fie sclavă!

Când văzu nenorocirea
S-a pus lesne pe bocit!
Apoi  hotărâ, în pripă.
Să vedeți ce a găsit!

Mama cumpără, de soi!
Ca să fiu  cu moda-n ton,
Un pistol, iar mai apoi
Mă  trimite-n poligon!

Cică să îmi port de grijă
Singurel, făr-ajutor!
Dacă o privesc mai bine, 
Sigur o să fac ulcior!

Asta este realitatea-
Lumea e o mare junglă!
Fiecare pentru sine!
Cine poate să se plângă?

Asta am dorit cu toții
E drept !- nu eram pe lume!
Am pistol! Pe toți netoții
De belea îi fac, pe bune!

Ce copilărie, frate?
Lupți să nu te mân’ce vaca!
Am pistol, să vezi dreptate!
Că am dat acum de caca!

Morala:
Dacă un bebeu gândește
Că trăiește-ntr-un război,
Ce pistol se mai găsește
Pentru oameni mari, ca noi?

Nu e nici o abureală
Să te naști într-un ocean!
Și să te îneci, ca blegul
Drept în zoaie de lighean!

Drept morală, nu-i moral
Să  tot naști și să arunci
Suflete nevinovate!
De tâmpiți mascați în prunci?!?

Sper că ați înțeles mesajul!
Nu mai știu ce-am vrut să spun!
Dacă ați zărit voi sensuri,
Ăsta e un lucru bun !


Niciun comentariu: