miercuri, 2 august 2017

CINEVA DIN MINE! (Partea I)

-  De când m-am născut, m-am trezit cu păcatul ăsta - când mi-e lumea mai dragă, hop! și păcatul! Parcă-i sudat, dat cu lipici, nu pot scăpa de el! Am înghițit o perie de sârmă, nimic! Am băut alcool etilic, n-am reușit nici măcar să-l aiuresc, să-l îmbăt! Stă, nesimțitul! încolătăcit în mine, și-mi suge toată energia! Ia ascultă, vezi că se aude cum suge?
     Să-ți explic cum se întâmplă treaba aia nasoală - mă duc la piață! Mi-am făcut lista de cumpărături, pe care o uit, de obicei, acasă! Jur să nu mă enervez deloc, orișice s-ar întâmpla! Când ajung la locul faptei, deja am uitat ce am jurat, cu ochii la grămezile de fructe și la cele cu legume, în față - minunate, în sacoșă - mici, gumate și pe juma’, stricate! Cineva din mine sare în sus, dă să dea cu măciuca într-un car cu oale, plus că mă strânge nițeluș de gât, fierbând ca oala sub presiune!Bag capul sub primul jet de apă și, ud ciuciulete, constat că cineva s-a retras mai adânc, de unde scrâșnește din măselele cariate! Trec mai departe, făcându-mă că nu observ cum fundul tasului e plin de pământ, a plouat în ultima vreme, iar comercianții se fac  că plouă, ce contează câteva grame, la 3 kile de morcov cu balast! Cineva din mine mă avertizează că-s prost cu acte-n regulă, la trei kile, pierderea e zero virgulă…! La  trei tone, parcă se mai adună o roabă de pământ vândută la preț de roșii aduse din Thailanda! Îl reped pe Cineva, să  se ducă-n… spre mama lui, dar îmi face semn cu degetul în sus, cum a făcut și când mi-a explicat  că e foarte economic să lipsească 50 grame zahăr, la kilul ambalat, consumul de sare, zahăr și grăsimi dăunează grav sănătății! (Nu m-am lămurit dacă se iau separat sau fac rău consumate toate trei odată!) Calculul micro-economic e simplu, am lipsă, la un kil, o linguriță de zahăr! - Al dracului scoțian!- se răstește un amic comerciant. -Dai faliment cu așa lipsă! ține să mă lămurească! Numai că cineva din mine dă din cap că, la nivel macro-economic, lucrurile nu stau așa- la zece tone vândute, ia să vedem cât am plătit și  cât economie la pungă a făcut unul care vinde două garnituri de tren pe zi, dar în scripte, e OK! Uite, frate! cum se fac banii! 
     Cineva din mine scrie cu cretă pe suflețelul meu cel negru, zice că-i tabla neagră de la școală! El, care a urât toată viața cartea, cu excepția cărții de bucata, aia care a făcut-o cadou celor trei neveste ale mele! Când eram mici, nu ne durea nici în … ureche, departe erau grijile despre lumea ca o junglă!            Am auzit, pe undeva, că sufletul omenesc seamănă cu o pădure! Aparent, toate pădurile sunt la fel, doar că diferă substanțial - câți arbori, câte uscături, câte păsări se furișează, trag un găinaț, apoi pleacă spre țări mai calde, de exemplu, pe litoralul bulgăresc, după câți bani au!  Cum și cât lasă ursul movila de mare, care iepure dorește un viol cu coana vulpe! Iarna, la zăpadă, vara, la pârliți!
     La mine cred că seamănă cu o tufă de scaieți, de unde cineva din mine chiuie a dezmăț. Mai ales când ochiul meu de serviciu, puțin sașiu, zărește făptura nopții și a morții - una mică facturică, nu contează cine s-a jucat în nisip cu ea, emițând-o! De ce? De când cineva din mine a zărit 10 bani care nu aveau ce să caute acolo, fiind, ca și mine, în plus! -Al naibii om cu arici în pungă, nici două degete vârâte în izmene nu-i scapă! șoptește  o mătușă întreținută de toate rudele. N-are de unde să știe că nu-s vinovat, cineva din mine a analizat problema și, iar din p.d.v. macro-economic, a ieșit cu plus! Adică, la 2 milioane (noi) de clienți, 10 bani pe cap de fraier iese…! Să  facă altcineva calculul, eu mă duc să-l strâng de gât pe ăla din mine, care nu mă lasă-n pacea cea binemeritată! Uite cu ce se ocupă el, cu mărunțișuri! Al naibii scârțar, nu mai face nimeni un ban - grămadă, că el cu gura - Ce, mă! Nu ajunge cât te fură legal, te mai și înșeală?
Ieri am reușit și i-am scăpat una, de s-a dus de-a berbeleacul! Nu voia să tacă, cică de ce să dau șpagă la medic! Parcă dau din buzunarul lui! Dau  pentru  că așa e sistemu - eu dau doctorului, ca să dea și el la șeful lui, la funcționarul care dă și el la șeful lui, sau la polițistul care se pune pe bune cu șeful lui! Cineva din mine spune că nu e bine și nici corect! Corect! Uneori cred și eu la fel, doar că n-am inventat eu sistemul! Era gata inventat și era chiar foarte uzat! Noroc că, după ’89, a mai primit îmbunătățiri!  Cineva din mine spune că n-o să scăpăm niciodată de asemenea sechele, nu de alta, dar  dacă cineva face pipi contra sistemului, are chipul umed!  - Lasă-mă cu dreptatea și corectitudinea! zice, uitând că taman el critica tendința mea! ( Ce ți-e și cu mintea românului cea din urmă, când el, când el!)
      -Crezi că  lui domn  Chestor sau lui domn Procuror îi stă în gât un coniecel fin și-o ceafă lată? Chiar dacă duce acasă lunar ditamai căruța cu mălai, ceva suplimentar strică? Astea-s vorbe de clacă, atât timp cât toată lumea dă și ia de unde apucă, până și spălătorul de la WC-ul public te lasă să te ..., dacă-i dai juma’ de preț!  Când om fi toți în aceeași găleată (adică niciodată!) adică atunci când nu va pune nimeni mâna pe ceva (adică niciodată!), atunci și eu voi fi la fel  cu toți ceilalți (adică, NICIODATĂ!)
       Al naibii Cineva ăsta, bine le mai zice! Numai că stă bine doar la teorie ( ca și noi, de altfel!), practica e încă departe!
    Tot el mi-a tras un picior la cotoaie, de mi-am mușcat limba! Tocmai ce mă uitam la niște funduri apetisante ( eram într-o măcelărie!), când a văzut, nemernicul! cum se fură din buzunare! Și, cum nu e prost deloc, a dorit să exerseze! M-am luptat cu el, să se oprească, și n-aș fi reușit, dacă o voce de fumător înrăit nu ar fi tras ditamai clopotul de alarmă
     -Ușcheală, e zona mea, pentru care plătesc impozit!
     Glasul aparținea unui miriapod, specializat în labe, vârâte concomitent în buzunarele  clienților din piață. Cunoscut hoț de buzunare, nimeni nu-l cunoaște decât de mic, de atunci de când începuse nobila meserie de curățitor de pungi. Toți piețarii îl cunosc, dar nu-l cunosc când sunt întrebați, cunoscut fiind faptul că nu-i singur(ul) pe lumea asta! E vechi în branșă, de când era mic copil, mai precis, de când fura și nu pățea nimic, legislație minori - pas! Îl cunosc și organele, iar cine nu-l cunoaște, află de persoana lui abia după ce nu mai are bani de microbuz! Și acum Cineva voia să-i încalce teritoriul! Hai, mă, acasă, nu fi bivol! Ăștia nu glumește!
      Nici măcar Cineva nu mă face să cred că e vreun loc în lumea asta mare și urâtă, în care nu fie multă mizerie! Poate doar că nu se vede la fel de tare ca la noi! românii! Și asta pentru că ne place să ne facem singuri reclamă!
        Ia, zi , doctore, ce să fac să scap de stresul ăsta?
     -Ați greșit adresa, eu nu mă ocup de chestii din astea, învechite! La cât m-a costat diploma de medic psihiatru, cu tot cu taxe, îmi pierd rar timpul cu probleme de conștiință! Nu există tratament pentru ce ai dumneata, conștiința e pe cale de dispariție! De fapt, dacă vrei un punct de vedere, este chiar doar o noțiune abstractă, deci, nu există! Să țină filozofii cont de ea, nouă ne este foame! Vreți chitanță la bani, că n-am chitanțier acum?
(VA URMA)

Niciun comentariu: