miercuri, 16 august 2017

AZI AVEM CIOLAN PE VARZĂ!

 -Azi avem ciolan pe varză și-i atât de afumat, 
Bănuim  pe porcul mare că, de ciudă, s-ambătat!
Varza a crescut, netoata, de-a ajuns până la cer,
Ce i-au pus la rădăcină, o să fie, clar, mister!


Păn’  și sarea cea sărată a ajuns din Uru- Bimba!
Cea de pe la noi, fărtate! îți usucă, seara, limba!
Ceapa are urme clare că s-a antrenat la bară
Nu-i de pe la noi nici asta, că a noastră e amară!

Ieri, la masă, vrură-m fructe- exotisme și trufisme
Apoi, când veni și noaptea, o dădurăm iar pe clisme!
Iar la prânz, ne-au dat friptane, cât urechea de măgar!
Din păcate, n-am idee, că, din plastic, toate par!

 Ce ciudat e să ai veste că îndestularea  n-are,
Cum ne-au păcălit bolunzii, precum vaca, trei picioare!
N-are burtă, nici spinare, e cam strâmbă și colțoasă,
Și, de fapt, ea nu există! dar e-ndestularea NOASTRĂ!

Uite-așa înveți la școală că în țări fără pereche,
Și minciuna e fertilă, deși e atât de veche!
Pe un vânticel de vară, ce aduce ploi și sloată
Tot plutesc cuvinte oarbe, ce pe oameni îi îmbată!

Ce-are una și cu alta? mă întreabă un isteț.
-Are, frățioare, are! că mănânci din făcăleț!
C-am ajuns să iau făină, care costă cam cât sacul,
Ce a fost cu chin adusă, de pe unde vine dracul!

Tot de-acolo mai sosește, însă vine numai noaptea,
Toate bunurile bune! Și cu ele, vine moartea! 
Dar să nu facem figura, că ne ia la repezeală!
Nu! o face pe-ndelete, prima dată dăm în boală!

Nu mai înțeleg cum oare doctorul poate prescrie
O dietă clar bazată, pe legume și mistrie?
 Cum  de mai deschide gura, să ne spună ca să știm,
De luăm multe tablete, ne vedem la țintirim?

Nu mai cred nici picătură că trăiesc pân-o să mor!
N-am ajuns să fiu tomnatec, deja oasele mă dor!
Am rămas fără prieteni! Rudele s-au dus și ele!
Am o rezervare  bună, unde-i locul meu sub stele!

Ne-ntâlnim la o tărie, la o nuntă, la  cafea! 
Și ne întrebăm în taină - când mai moare cineva?
Și mai trist, că, de o vreme, mă asemăm, doar un pic!
Cu o gâlmă răzgăiată, posedată de-un limbric!

Ce-am greșit, o știm  cu toții, nu mai este îndoială!
Ei au preferat ciolanul, noi alesem varza cheală!
Schimbul s-a făcut în voie și ne-avem acum ca frații! 
 Noi ne-am săturat demult! Și mâncăm ce-aruncă alții!

Azi avem ciolan pe varză, dar nu pute a ciolan!
Prea l-au alergat prin vie, nu e porc, e cal bălan!
Varză ne-au făcut din vreme, să n-ajungem la liman!
Azi avem ciolan pe varză, dar nici urmă de ciolan!

MORALA( SAU MIORLĂIALA)?
Când ajunge fermierul să își ia din piață prune,
Nu mai sta cu deștu-n gură! că... nu e nicio minune:
Ce  e bun, la noi pălește!Hai să fericim  jegoșii,
Păduchioșii, lăcomiții, încrezuții, mincinoșii!

Este clar - nu-i vina celui care de arat se- apucă.
 Ci a celui ce ne crede numai capete de curcă!
Și din ăștia, tot văzurăm! Că sunt mândri și făloși!
Dare-ar Dumnezeu să fie, pân' la urmă, ciolănoși!

Să-i pândească cu ardoare iepurii și alte vite.
 Să mănânce numai verze! și-ncă din alea stropite!
Iar când or dori burtoiul să și-l umple în nesaț,
Să le ghiorăie, de silă, toată noaptea, câte-un maț!

Mi-aș dori, pe viitor, să le simt  mereu absența!
Am ajuns să cred că sunt mai... activi ca flatulența!





Niciun comentariu: