marți, 8 august 2017

OAMENI ! ȘI... OAMENI! SĂRACII!

    Costel ăsta, spre deosebire de alți costei și cornei cu care v-am făcut cunoștință până acum, a copilărit cu mine! Cu câțiva ani mai mare, eu fiind la grupa mică, a zice că mă jucam cu el e o figură de stil, de fapt el se juca cu mine, mai mult cu fundul meu, de unde a primi bombeuri în zona amintită e una din obsesiile mele, după cum ați observat până acum!
     Nu pot să neg, pentru că nu am negi, că joaca cu Costel avea și părți bune - taică-său era un gogoșar  renumit, pe când fiul era o biată murătură, iar eu, o caisă stâlcită periodic de glumele lui Costel! Cum zicem, bătrânu’ lui făcea cele mai bune gogoși pe care le-am mâncat vreodată, rețeta, însă, s-a pierdut, fiul moștenind doar vândutul gogoșilor! Asta cu gogoșile era valabilă numai pe perioada bâlciului, în rest ăștia doi se ocupau  de curățatul de prin curți!
     Costel mai avea un frate, un tip foarte serios, deși  mai mic și ca el,  și ca mine! Spun serios, pentru că la 17 ani ajunge la școala de corecție ( pe atunci existau și așa ceva!), de unde iese din pușcărie abia peste doi ani, deja major! Fac paranteză, ăsta mai micu se reciclează, se reabilitește și se potolește, după ce povestește, doar celor puțini care-l ascultă, că nu mai vrea să spele ciorapii celor mai barosani din pușcărie și nici să-i fie frică să se aplece după săpun! Spre cunoștința curioșilor, a intrat acolo pentru furtul nedeclarat a 21 de butelii de aragaz, pe care au fost siliți, el și trupa de comando din care făcea parte, să le recunoască în urma unei tentative de viol în grup, la care victima a participat cântând, fiind beată! Mai ține minte și-acum bătăile milițienești pe care le-a încasat, mult hulite astăzi, dar foarte eficiente atunci! Apropos! De ce toată lumea, după ce a ieșit  unul din pușcărie, îl ocolea ca pe un ciumat? Când întâlnea pe cineva, cineva avea prune-n burtă și o grabă spre necesități rapide! Să fie de la faptul că a recunoscut că a intrat acolo ca boul, tot ca boul a căpătat experiență, din povestirile celorlalți, DUPĂ fiind capabil să prade Turnul Londrei, unde s-ar putea să ne țină englezii aurul?
      Revenind la prietenul Costel, viața plină de neprevăzut l-a văzut că e un capacitiv, adică mai mult cap, decât activ, dar cu apetit sexual crescut, gurile rele vânzând povești cu dotarea lui miraculoasă, dar nu de natură intelectuală! Fălos pe chestiune, se spune că avea numai amante cu studii și cu analize, dar, din nefericire, s-a măritat cu o contesă, care i-a adus acasă o diplomă de handicap sever, fata scăpându-se normal pe ea, în momente cât mai fericite, iar de vorbit, vorbea greacă veche cuplată cu  limba feno- pupu- bai- la muci! Cuplul nu se cupla se stradă, după un vechi obicei al pământului, el se făloșea în față, falus cum era tot timpul! pe când curca se târa la trei metri după dosul acestuia. Fie-mi iertată jignirea la adresa ei, dar victima băuturii cu amestec de cafteală nu face obiectul milei și o să mai aflați și altele despre ea, parcă am pomenit-o într-o altă postare, nu-i nimic, revin ! Adică stăteau într-un apartament cu două camere, de la Stat,  uitând cu anii să plătească chirie, dar, mai ales, să facă curățenie! Numai cu sprijinul media și a Primăriei s-a reușit să  se asaneze cloaca unde dormeau, unde tocurile de la ferestre erau murdare de ...excre-mațe, iar, sub parchet, cohorte și legiuni de carcalaci își disputau teritoriul, și-așa mic și împuțit, care până și pe gândaci i-a fugărit, aceștia împrăștiindu-se în tot blocul cu viteza luminii!
     Dezamăgit de nerecunoștința lumii, Costel și-a lui jumă... sfert au fost primiți de o mătușă miloasă, dar care nu a avut curajul să-i primească-n casă, erau, cu tot cu gândaci, prea mulți!
   Așa ajungem la Costel Contemporanul, care supraviețuiește din mici servicii făcute comercianților dintr-o mică piață, locul lui favorit fiind unica cârciumă de-acolo. De fiecare dată când mă vede, face o plecăciune ceremonioasă, copiată , pesemne, dintr-un film indian, recunoscându-mă:
- Să trăiești, dom’ Mitică! Dai și mata un vin?
Eu trăiesc și fără urările lui din vârful buzelor, așa cum nu mă impresionează nici plecăciunea care îmi amintește de șuturile copilăriei! Celor care ați mai citit povestea, vă reamintesc că m-a lăsat cu mașina împotmolită în zăpadă, trecând pe lângă mine, uitîndu-se la pomii ce urmau să înflorească peste vreo trei luni. Atunci nu m-a cunoscut, dar a doua zi, da! Când mi - a cerut, din nou, de băut!  Vă las să credeți ce vreți că s-a întâmplat, nu vreau să vă învăț cuvinte buruienoase, mai ales, pe copii!
De ce tot îmi revine în minte personajul? Pentru că astăzi doi frați de cruce de-ai lui Costel Viclean Copil de Casă, lucrători la salubritate și ebrietate, mi-au făcut curte! Poate din cauza fizicului meu unduitor, dar, mult mai sigur, din dorința întregirii veniturilor, nu și a familiei! Mi-au propus să mă scape de niște gunoi provenit din construcții, cca 2 roabe, pe care regia de profil refuză de doi ani și mai bine să mă scape pe mine!  Poate nu le trebuie încasări! Interesantă, însă, abordarea celor doi:
efu’, nouă ne e cam foame și dă-ne și nouă ceva , să cumpărăm de mâncare! Poa’ și-un spriț! Noi, dacă vrei, te scăpăm de  gunoiul ăsta, de lângă gard!
Pe bune că mi-au plăcut! N-au cerut degeaba, dădeau la schimb! Ne-am târguit olecuță, nu aveau un preț fixat, dar așteptau cu sufletul la gură dania!
Mă grăbeam, așa că am rugat un vecin să le dea banii, dar numai după ce termină treaba, lucru care i-a întristat - se și vedeau cu bănuții, alergând spre cârciumă!
După - amiază, când m-am întors, locul era lună și trei luceferi holbați! M-am dus  să-i mulțumesc vecinului pentru serviciul făcut, care mi-a spus:
-Nu i-am lăsat până când nu au terminat! Erau cam supărați, mai ales ăla mai bătrân, care  a negociat! Ș tot el nici nu prea voia să tragă la treabă, muncea doar ăla mai tânăr! S-a  dat pe brazdă când i-am spus că lui îi dau doar un sfert,  cât a muncit!
Mulțumesc pentru serviciu!  La toți! După măsură !

DAR CU OAMENI CA ĂȘTIA VREM NOI SĂ STĂM LA ACEEAȘI MASĂ CU EUROPENII? POATE CU POPORUL PINGO-GONGO!  

Niciun comentariu: