vineri, 27 aprilie 2018

DEZBATERE PE LEGEA SALARIZĂRII UNITARE!

-Voi ce credeți, legea asta, a salarizării unitare, e bună sau e rea?
-Eu, unul, mă…, pe ea! N-am înțeles de ce i se spune ”unitare”, poate că are mai multe tare, decât în mod obișnuit! Sau unii tare mai vor să ne prostească! Sau unii sunt mai tare decât ceilalți! Fără niciun acord, în gen, număr și caz! Mie mi-a scăzut salariul, cu toate asigurările din lume! Maică-mea îi zice “legea salubrizării umanitare”, profită că-i la pensie!
-Dom’ doctor s-a umplut de bani!  Au luat de la noi, câte un pic, mai mult, și le-a dat lor! Le-a făcut fundu’, mare, și dosu, creț! Nu le ajungeau, că luau de pe toată lumea, au mai luat și de la săraci!
- Ce la pasă lor! că tot pacientul suferă! Ne țin discursuri, că să nu luăm șpagă! Să nu-i lași cu izmenele pe dos, când îi prinzi? N-avem, noi, norocul ăsta, să ne vină, la urgențe, niște bulangii, din ăștia, care au votat așa ceva! Să-și șteargă mucii, cu ciorapii, până îi băgăm în seamă! Mi-ar place să le iau puțin sânge! N-o să le nimeresc vena, nici artera, nici până în 2222! Le-aș lua sânge, de la artera femurală!
- Să fim corecți! Era rușinos, pentru un doctor, să ia cât femeia serviciu, de la regia de apă! Mi se pare că s-a făcut dreptate!
- Rușinos, nerușinos! ba la stat, ba la privat! N-aș zice că li s-a aplecat, la unii doctori, să ia de peste tot!  Oare de ce nu-i la noi, ca afară? Cred că ar fi mai bine să avem doctorul nostru, cu care să negociem contractul, fiecare cu pachetul lui! Și la avocat, la fel - dau un ban, dar când îmi crapă buza și-un călcâi, sun și vine serviciul! Doctorul, vine, când îl chem, nu când e prea târziu! i-a luat-o popa, pe dinainte! Popa ! nu! vine singur!
-Ho! nu fi nebună, că și eu mai fac un ban, în privat! Și crezi,  că ce vrei tu, ar fi mai bine?
-Păi, să fiu doctor, aș lua, lunar, câte 100 de lei, de căciulă! La 3000 de pacienți, fă socoteală, iese și impozitul, și spaga! Plus că n-aș mai depinde de stat, iar alte cheltuieli, le scot tot de la pacient! Mă vor suplimentar, scoate banul! Îi planific și-i rezolv lunar, nu scapă nimeni! toată lumea-i mulțumită!
-Fă, nu fi proastă, și cine mai stă cu fundu-n șapte luntre, prin CA, să facă un ban? Bau-bau medicamentosu’? Când or începe, să te  boicoteze, să vezi ce malpraxis, îți tragi, nu te mai scoate nici măgarul pompieriei, din rahat!
-Fetelor, deviați de la subiect! Vorbeam de legea lazarizării publice!
- Salarizării pudice!
- Știu, eu, ce-am spus! că România nu-i decât un mare lazaret bălegos!
- Rămân la ideea mea - e un SHIT!
- Vedeți! asta se vrea, de la noi, să ne mâncăm, între noi! Cu pâine puțină, de regim, ca la diabetici! Voi credeți că au luat doar de la noi, cadrele medicale? Dar nu trebuie să ne batem, și noi, cu cineva? De exemplu, cu doctorii! Să le stea în gât mărirea! Să ne aducem aminte - când s-au mărit salariile în învățământ, am sărit noi, la pus părul pe moațe! Apoi, au sărit ei, că de ce ne-a mărit și nouă? Aveam vreo două prietene, profesoare! Nu mai am prietene profesoare! Nu mai au prietene, asistente! Avem, în schimb, parlamentari! Care-și votează salarii speciale, și-și dau pensii gheboase, că doar ei muncesc, noi, nu! Lăsa, doctore, vrăjeala, cu lefurile din UE, că nu ești în UE! Ești pe dinafară! La noi, doar prețurile sunt din UE! Nu știu, cum dracu’ se face, că noi suntem, la prețuri, în zona rezidențială! Toate scumpe și proaste!
-Faceți, ce faceți, și vă duceți în derizoriu!
-Noi ne ducem? Sau ne împing cu buldozerul?
-Legea salarizării unice, nu vă sfiiți!
-Mai lasă-mă-n durerea mea! Că legea asta nu e pentru noi! E pentru căpușe! Alea, care sug! Nu știu ce sug, dar se îngrașă! Și se mai miră lumea, că s-au tâmpit căpușele, sunt agresive, se dau la om pașnic! E drept, se mai dau și la javre, și la motârlani, dar numai omul, se caină tot timpul! Ce bine e să fii oaie, intră căpușa-n lână și mierlește, se sufocă, de miros! La noi, căpușele miros, iar noi ne sufocăm!
-M-a luat, la ture, vecinul – Ați pus-o, voi, ăștia, bugetarii! A uitat că el e pensionar, tot la buget! Uite efect, la legea asta! Ne caftim, precum chiorii, între noi, după cum vor ăi care au lefuri, cât gâtul girafei!

Pacientul, revenindu-și după atacul cerebral, pe masa de operație, interveni în discuție, tăindu-le vorba:
- De când vă ascult, parcă am renăscut! Pe mine, legea asta m-a pus în fund! Când mi-am văzut fluturașul de salariu, cu 25% mărire, mi-a sărit inima, din stânga-n dreapta, apoi în chiloți! Cu 96 de lei în plus! Să fi fost salariul meu de cca 400 lei? Mi-am revenit din infarct abia când am auzit că 25% e mărire din scăderea creșterii până în anul 2037, când nu vom mai fi copii!  După care mi s-a rupt, iar, filmul - am auzit că se măresc prețurile la produsele de bază, că ce mama - măsii, nu ni s-au mărit salariile, la bugetari? Nu s-au mărit, și la privați? Nu s-au privat, dar nu și la măriri?
Apoi, ascultând ce discutați, mi-am venit în fire - vreau acasă! Până nu mi se mărește, și mie, tensiunea, cu 55%! De data asta, pe bune!

Niciun comentariu: