vineri, 8 martie 2019

FĂ-MI O BUCURIE!


     “A naibii zi - 8 Martie – ZIUA FEMEII!  Numai obligații - flori la colege! Cadou, mamei! O floare, fiică-mii! Cadou, soru-mii! Flori, cel puțin, soacră-mii și celor trei cumnate! Flori sau cadou, cumnatelor de pe frați! Trei vecine, de la care tot ne împrumutăm de bani! Doctoriței de familie, cu cele două asistente! Flori, soției șefului, că se supără! Vreo trei gagici, de la Primărie, că au fost drăguțe tot timpul, când am avut nevoie de ele! Lenei, poate se îndură să-mi accepte avansurile! Cred că nu am uitat pe nimeni!
           Exact când își freca lăbuțele, satisfăcut, ziua lui de concediu se întunecă: pe masa din bucătărie zări un petec de hârtie! Ce petec, ditamai romanul, trei volume – lista lăsată de nevastă:
            “Fă-mi, și mie, o bucurie, și rezolvă tu problemele astea până diseară, când ajung acasă: bagă rufele la spălat, dă drumul la ciorbă, i-am pus cam de toate, mai trebuie borșul și verdețurile. Scoate niște cartofi și curăți-i, să faci o tocană, ai tot ce trebuie în frigider. La 13.10, ia fata și du-o la dansuri, apoi treci pe la nea Mielu, la măcelărie, l-am rugat să ne oprească niște carne și niște oase. Nu uita să cumperi flori pentru maică-ta și celelalte neamuri. Când ajungi acasă, du gunoiul, că ai trei luni de când nu l-ai mai dus, s-a mutat tomberonul de acolo, e la celălalt colț al blocului. Ah! Să nu uit - s-ar putea să vină ăia, de la gaze, să verifice instalația! Și chiar și meseriașii pe care i-am chemat să vadă de unde curge apa-n baie, că tu n-ai reușit să afli.”
           
        “Pe ea, o uitam! Dar las’ că are, ea, grijă să nu uit! Am uitat și anul trecut, și nu s-a supărat! Uite-a dracului, îmi iau și eu, o zi, conced, și mă potopește cu munci sisifice. Nu-i e milă deloc, de mine, că sunt obosit! Na! ce pomelnic mi-a făcut, crede că pot să le fac pe toate! Nu fac nimic, de-a dracului, că nu sunt sub papuc! O să stau pe pat și-o să mă uit la televizor, să văd ce face, moare? S-a umflat democrația-n ea! Îi arăt, eu, ei!
            Pe la orele 18.00 sună telefonul – e fata, care-i spune că ajunge târziu, s-a dus cu prietenii, la  un bar!
            La ora 20.37, sună, din nou , telefonul – este nevastă-sa, care-l anunță că, dacă el nu a dat niciun semn de viață, s-a dus cu colegii, la restaurant, să serbeze ziua femeii! Și că el poate să se culce, că ea ajunge târziu!
            În timp ce ascultă vorbele femeii, spumegă în sinea lui, dar nu mai apucă să comenteze, că aceasta închide. Rămâne în memorie cu ultima ei frază:
            -Iar dacă nu ai făcut ce ți-am lăsat scris, din listă, te duci la mă-ta și nu te mai întorci! că m-am săturat să te slugăresc, fără să fii, și tu, recunoscător!

Niciun comentariu: