vineri, 4 ianuarie 2019

LA DIETĂ, MADAME!

-Soro! ce mare ești! Ai pus ceva pe tine!
Și ți-am prescris dieta cu măsline,
Cu postârnac, cu morcov și cu sfeclă!
Uite ce mare ești! Și ai așa o meclă
De rinocer, căzut întro băltoacă,
De elefant turtit, urât-urât, la moacă!
Cât te-am bătut la cap! Mă trec sudori-
Ți-am spus - o să te-ngrași de sărbători,
De nu mânânci mai cumpătat, puțin,
Să îți păstrezi buricul cât mai fin!
Tu! nici gând! Ai tot băgat slănină,
Sarmale, tocătură, bașca o găină!
Că altfel nu-mi explic care-i năpasta,
De ai ajuns să ai, tu, burta asta!
Mânăncă regulat, puțin și sănătos,
Dacă tot vrei s-o dai, pe toată burta, jos!
Renunță la grăsimi, la sucuri și la bere!
La prăjituri și la rulou cu mere!
La zahăr, la banane și curmale,
Bea numai suc natur, din portocale!
Și folosește porția, nu kilul!
Pricepi cum stă dieta? Care-i șpilul?
Ia uită-te aici, la pielea mea cea fină,
Nu zici că e frecată cu smântână și făină?
Am boi subțire, urechiuși finuțe,
Fundul, pardon! Și degete micuțe!
Mă înconjoară, toată lumea, cu atenții!
Nici nu mai bag în seamă pretendenții! 
Păstrează-te, fetiță, subțire și eternă,
Nu ca acum, când semeni a balenă!
Ascultă sfatul meu, ce sunt mare vedetă,
Și pune-te pe treabă, fato! La dietă!

Cealaltă săltă din umeri, cam mirată,
Lasându-se, de scroafă, să fie, ea, certată:
-Dar, de Crăciun, o știe tot hapsânul,
La cine cască ochii, cu grijă, tot românul!
La tine, nu la mine! Eu sunt ațoasă, rău!
Pe tine te preferă, cu tot cu râtul tău!
De ce să țin dietă? Nu-mi trebuie, defel!
Ia uite, cum se uită! sărmanul meu vițel!
Eu nu pot căpăta, ca tine, multă slană!
Pentru că VACA, din păcate, e...vegetariană!

CONCLUZIE:
Ca să atingi mărețul și sublimul,
E de ajuns să schimbi, un pic,... regimul!
Și de recurgi la foame și dietă,
Trebe să știi - istoria se repetă!

Niciun comentariu: