duminică, 6 ianuarie 2019

SĂ FIM SOLEMNI!

Nu mi-am văzut, demult, în palmă,
Tot sufletul! Numai bucăți de spumă!
Cioburi lipsite de culoare! Mare calmă,
Ce-a vârfuit crâmpeie mici, de humă!

Un puzzle răsturnat prin tina clipei,
Un amalgam de sunete zglobii!
Ce suflet ar mai rezista risipei
De clipe îngropate-n văi pustii?

Privesc în palmă și nu zăresc frântură
De suflet, fin ornat cu sentiment!
Pragmatic, sufletu-mi setos, mai fură
Cîte o clipă din timpul decadent!

Mă-ntreb – la ce beție de cuvinte
Pierdut-am bucățele sufletești?
Ce am avut, mârșav, ascuns, în minte,
De am pierdut bucățile cerești?

Mi-e palma goală! Și cerul, e prea sus!
Caut, în tolbă, arcușul vieții mele!
C-un ciur cam ruginit, cu cercul dus,
Adun frânturi de suflet și de stele!

Strâng degetele-n van! S-aud fiori,
Dând cep la tragedii și bal mascat!
Și mă întreb, cu ciudă, adeseori,
Ce-o fi-nsemnând CU SUFLETUL CURAT?

Când ai doar rămășite, strînse - n coc,
Ce-o fi curat, în piese disparate?
Mai bine cauți , blând, întrun ghioc,
Să mai păstrezi din clipele uitate!

Nu strâng în palmă, azi, iubire!
Nu car un braț de empatice idei!
Nici nu doresc o tristă amintire
A sufletului spart, fără temei!

Nu îmi doresc decât să pun la loc
Frînturile pierdute-n între stații!
Mă rog, să am puțin mai mult noroc,
Să mă-ntregesc cu piese de la alții!

Chiar, care-mi dați, cu împrumut,
Trei cioburi de-nțelegere? Un fleac?
Două, de dragoste! Și nici n-am început!
Hmm! N-o să-mi repar cel suflet, în ăst veac!

Dați un anunț, dac-ați pierdut din cioburi!
Vă dau din ale mele, ca să vă întregiți!
Decât cu sufletul golit, de prin fiorduri,
Mai bine, fără! Iar voi, întregi, mereu, să fiți!

Nu-mi mulțumiți! Nu dau ce prisosește!
Decât cu sufletul ciunțit și fără rost,
Luați, voi, tot ce vi se potrivește,
Dar nu uitați, că sufletul e prost!
Să vi-l păstrați întreg, că-i omenește,
Ca să rămână-așa, întreg, precum a fost!

Niciun comentariu: