vineri, 4 ianuarie 2019

SUS, ÎN POARTA (PA)RAIULUI...!


     Pardonez-moa! Au trecut ceva sărbători, cică, printre ele, Crăciunul și Revelionul! Mai avem vreo două-trei băute și simțim că trăim și noi, regulați! După Bobotează, când se sfințesc apele, toți troscangii revin pe  la bodegile lor, cum nu le place apa, că-i sfințită și fac bube la intestinul gros! Noi, ăștia, nebăutorii, rămânem la bere și la băuturi subțiri, nu le mai trebuie sifon, apă carbogazoasă sau apă barbohazoază! Gata și cu grăsimile, mujdeiul și plăcinta de târfe, pardon! de trufe, trecem pe miel la jar și găină la ceaun!
            Ca să nu tihnească la iubitorii de arici cu maioneză, m-am decis să ies nițel în lumea largă, că de aia-i strâmb-tă, m-am săturat să stau în casă! Vreau, anul acesta, să trăiesc ca și cum ar fi ultimul, că așa îl și văd, cum mă tot îndeamnă mai mulți, să trăiesc clipa, ca și cum ar fi ultima! De unde știu ei că poate fi ultima, nu știu, dar n-are importanță, trăitul de pe-o zi, pe alta, e sport național! Deși niște nivele, niveluri sau denivelări, cresc începînd cu 1 Ianuarie, 30 Decembrie și 1 Aprilie. În timp ce trântorii de pe toate crengile se pregătesc de un an plin de ifose și mârlănii, marea masă de viețuitoare, printre care și aricii, se așteaptă la ce-i mai rău și mai ciudat.
          După o pauză binemeritată, unde mi-am mai pus, și eu, pe mine, colăcei și șunculiță, am zis că nunta, fără smulta, n-are aspect comercial, și am venit să vă spun că sunt, încă, viu și stresant! Nu scăpați voi, așa ușor, de mine, decât dacă mă trageți de urechi cu patentul sau mă legați de labe! Nu de toate, mai lăsați-mi și mie vreo cîteva, să am de cine mă lega!
            First -LA MULȚI ANI! CU SĂNĂTATE! CU O CARTE DE BUCATE! CU PASTRAMĂ ȘI CU CEAI! CU ZAMFIR, CÂNTÂND DIN NAI! CU CINCI ROȚI, LA HARDUGHIE- BUCURIE, SĂ VĂ FIE! ȘI, CÂND LUNA STĂ-NTRO RÂNĂ, VOI, CU PĂLĂRIA-N MÂNĂ, SĂ CUPRINDEȚI COLȚ DE  CER! SĂ CÂNTAȚI DOAR LERU-I LER! ȘI, ÎN FIECARE ZI, SĂ ȘTIȚI, ÎNTRE VOI, SĂ VĂ IUBIȚI!
        Second – nu v-am spus vreodată povestea “ARICIULUI”- acum vreo 20 de ani, cârtița de mine se cam săturase de bocit și s-a gândit că un ONG, călare pe - un ARICIUL - REVISTĂ DE UMOR, n-are fi chiar o idioțenie, ar mai descreți unele frunți și le-ar încreți, pe altele. Nici pe-atunci treburile nu erau diferite, față de-acum, tot cu fața dosului se făceau unele trebușoare, dar, în niciun caz, cu perseverența actuală. Și crețișorii de la minte au venit cu ideea că psihologii, psihiatrii, proctologii și ginecologii ar avea de suferit, dacă noi am râde mai des. Numai că ONG-ul s-a confundat cu OZN-ul și a murit tânăr, iar foaia de umor a fost măturată de ordonanțe de urgență și tot soiul de acte non-native, la care nu au râs prea mulți. Grație Internetului, ARICIUL a înviat din nopți, pe post de blog, unde capsează și azi. Acum să nu-mi cereți să schimb macazul, necazul fiind că nu mai e prea mult umor în cele scrise, zău că mă spânzur, la cerere, de prima cioată, cu ciorapii lui madame Udrea (ea mi-a venit în minte, grație pictorialelor, a devenit obsesia mea blondă!). Cum aș putea zace ca un...era să zic –președinte, de scară de bloc, când nu trece clipa, ronțăindu-și aripa, fără un mozol de bâlbâieli, o ciutură cu frecții fără Carmol și - o stivă din cel mai pur cap de lemn? Cum să pot dormi cu mâna-ntre ugerele vacii, dacă, în mod exploziv, toată populațiunea n-ar avea câte ceva de comentat, iar eu să chiulesc la festin? Păi dacă nici acum, când tot tălâmbul poa’să-și etaleze speech-ul, cineva nu contribuie la dezmorțirea fălcilor, e mare păcat de la Dumnezeu și se va închide poarta Raiului, unde, presupun, vom încăpea cu toții, deja s-au făcut și rezervări!
            Precum Regele Mihai, eu nu abdic, dar nici nu plec din țară, să mă frece cu usturoi politrucii, dacă nu stau agățat de vatra milenară, care a luat-o-n nară - noi nu ne vindem țara! Doar bucăți din ea! Unde aș mai găsi atâta material de fabule, că e ceva fabulos la noi, să ne rupem gâtul, începând de la genunchi? Care nația mă-sii! e mai presus de noi, popor hilar și pus pe șotii? Și cum ai putea să stai în băncuța ta, când vezi că, de 3000 de ani, încoace, suntem conduși, pe alocuri, de zimbrii cu belciug în nări?
            ARICIUL nu se predă, pentru că nu-i în război cu cineva! ARICIUL nu se vrea adulat, ci doar să nu fie ignorat! Îmi pare rău că nu l-am deschis către voi, dar am văzut ce ușor transformă netul o floare, întro cacialma, și un cactus saharian, întro floare de colț! Nu am ce să promit, decât că, și-n 2019, ARICIUL, chiar dacă își va schimba frecvența, nu va renunța la a fi prezent, după orele 17.00, la festivalul rânjetului amator!

Niciun comentariu: