vineri, 13 septembrie 2019

SUNT UN TRÂNTOR, CU D MARE! (poezie pentru clasa a II-a, seral!)

Sunt un trântor, cu D mare!
(de la „dobitoc”!)
Și-mi cânt singur osanale!
(ca să am noroc!)
M-am născut în toamna șuie
(mama, m-o născut!)
Ca să iau,... în pălărie
(cât a încăput!)
Toate negrele păcate
(cât încape lista!)
Neamului! Chiar toate!
(de la Burebista!)
Am crezut că sunt bogat!
(toate-s ale mele!)
Dar, la urmă, am aflat
(zoaie și surcele!)
Că-mi fac planuri, fără rost!
(dacă-s dobitoc!)
C-am rămas un mare prost!
(și am minte, ioc!)
În loc, să mă perpelesc,
(mare tragedie!)
Eu, mai tare mă prostesc!
(mare fudulie!)
M-a făcut mama, putoare,
(nu băiat isteț!)
Și, de alții, nu mă doare!
(nici în funduleț!)
Stau eu, crăcănat spre lume,
(că am ce s-arăt!)
Las pe alții, pentru spume!
(că sunt bun la tăt!)
Știți voi? șalele mă dor!  
(că-i moale șezutul!)
Bine că nu-s vidanjor,
Eu sunt cu… vândutul!
Mi-au murit lăudători,
(i-am avut în plată!)
Primari, neică! Senatori!
(și-au făcut-o – lată!)
Mi se rupe de popor!
(că așa îmi e felul!)
Președinte, vreau să mor!
(brânza și cățelul!)
Dacă mâine ar veni
(dulce utopie!)
Altul, ce s-o potrivi,
(cu-astă nebunie!)
Mă ascund în păpuriș
(și mă dau deoparte!)
Să fac pană de tufiș!
(că nu-i pe dreptate!)

Dar să nu vă-nchipuiți,
Că-s așa de darnic-
Ăștia sunt buni la… nimic!
(Vă-nșelați amarnic!)

Niciun comentariu: