marți, 17 aprilie 2018

AȘ VREA SĂ FIU...!


Aș vrea să fiu, o oră, un nor sărac, pe cer!
O pasăre măiastră! Un antrenat șofer
De TIR, cu arcul! O gâză-ntr-un borcan!,
Mai slab! Mai aspru! Mai strâmb și mai cioban!
Dar, dintre toate astea, mai mult, eu, aș opta
Să fiu celebru! Monstru sacru! Mare Stea!
Să strălucesc, adesea, pe marile ecrane,
Să mă adore mândrele cucoane, din balcoane!
Să joc în filme renumite, de aur și granit,
Să fiu Ahile dezbrăcatu, în rolul lui Brad Pitt!
Să fiu un amorez, un mândru andaluz!
Să am și trupul, și moaca lui Tom Cruise!
Să fiu un personaj nasol, haios, din Ibsen!
Să am, eu, ochi, culoarea lui Mel Gibson!
Să fiu un saltimbanc,( ce n-aș putea să sufăr!),
În pielea,de mascul, a lui Bradley Cooper!
Cu mușchi, de Swarzenegger.... , abia puși la borcan,
 fiu New Terminator, c-un aer de Golan!
Să fiu Will Smith, împerechiat cu Tucker,
Sau poate Richard Gere, în rol de mare mahăr!
Aș vrea să fiu, din plin, un mare actor! Întreg!
Să fiu un 00, să-l schimb pe Daniel Craig!
Vedeți, n-am adus vorba, de unul, de la noi
Decât dacă vreau să joc doar roluri de moroi!
Dar mi-ar plăcea, să fiu un Decebal!
Dar nu unul, din ăia, trecuți pe la Canal!
În rolul  lui Roman, ăla, cu mâinile curate!
Nu în rolul lu unu, cu mâinile pătate!
Ilarion Ciobanu, Amza Pelea, Ernest Maftei,
George Dinică, Cozorici, și alții, mulți, ca ei,
Nu au  avut, cu toții, la Hollywood, labele-n pavaj,
Și nu sunt personaje de foarte scurt metraj!
Și, totuși, eu n-aș vrea să fiu asemeni lor,
O fi din cauză, că nu n-am talent, de -  actor?
Am vrea să fim eroi de film, și nu actori!
Eroi de operetă! Celebri! Satiri și visători!
Mă tem că n-aș prea vrea să fiu un mare zeu,
Ci doar  prea fericitul, liniștitul și modestul - EU!
M-aș mulțumi c-o  bojdeucă simplă, cu pridvor,
În care să fiu eu, ca omul simplu, și nu un spectator!
Bătrânul Will, așa, din pam – plezir, fără perdea,
A decretat că - viața e o scenă! Cu fiecare-n ea!
Și-așa, la o gargară, la bârfă, cu băieții,  
S-a apucat să spună, că toți, pe scena vieții,
Suntem, deopotrivă, în rol de spectatori,
Apoi, se schimbă roata, și devenim actori!
Singurul rol, pe care tare-aș vrea, să-l joc,
E-aceluia, ce are, doar minte, nu noroc!
E liber! la dorințe! Alegeți, ce doriți!
Dar ce e important - să fiți, voi, fericiți!




Niciun comentariu: