miercuri, 18 aprilie 2018

SUPER – TATAIA (II) -(MESAJ BIPOLAR, PENTRU CONDUCĂTORI ȘI VIITORIME!)


Iată că a mai trecut un an și Mitel – (Supertataia din aprilie 2017), a mai îmbătrânit olecuță! Odată cu înaintarea în vâstă, i-a mai venit mintea la cap, nu mai e așa aiurit! Singurul nepot  care - l mai vizitează, e Costeluș, care s-a mai înălțat cu 5 cm, e băiat mare! Și un mare curios! Își făcuse temele și urmărea să-l facă pe bunelul, de râsul caprelor și-a curcilor, cum auzise că se practică!
Tema aleasă era jumătate - curiozitate, jumătate - test:
-Tataie! matale ai fost copil?
Mitel se uită, la el, c-un ochi și, ăla, câș, jignit în pleonasmul lui:
-Da de ce nu? că doar nu m-am trezit, ditamai găliganul, direct din buricul mumei?!?
-Păi! Pe vremea ta, ce jucam copiii?
-Sârba, în ciupici! Vrei să spui, ce jocuri jucam noi, nu-i așa!
Nepotul zgâlțâi din cap, semn că Aceasta-ntrebarea!
-Multe, nepoate, multe! De fapt, le jucăm și-acum, la bătrânețe, la alt LEVEL! parcă așa ziceți voi? Mie îmi plăcea DE-A BABA-OARBA!  Și-acum jucăm, că numai de babe, am parte! Toate, cu glaucom, mustăți și ochelari! HOȚII ȘI VARDIȘTII! Numai că nu mai știu, care sunt hoții, și care vardiștii! Pe vremea mea, numai fetele săreau coarda! Acum, toată bulimea, sare toată coarda! Și, zău, sunt și prea multe coarde! Le găsești peste tot! LAPTE GROS, asta joc bărbătesc, să-ți rupă șalele! Că, la rupt șalele, se pricep destui! Mie, nu de la jocul ăsta mi se rupe, ci de la LEAPȘA pe furate! De aia au și murit jocurile, s-a furat cam mult!
- Dar am auzit că se juca, și atunci, telefonul mobil?
- Doar factura, jocul se numea TELEFONUL FĂRĂ FIR! Acum joc PITITEA, când vine factorul, cu facturile! Numai la pensie, joc ADEVĂR SAU PROVOCARE! Cu pensia mea, cumpăr MIMA, vorbesc, la magazin, limba gimnastică! La fel, mimez și când îmi cere cineva, ceva, de împrumut! Când nu-mi convine un lucru, joc UN ELEFANT SE LEGĂNA, PE O PÂNZĂ DE PĂIANJEN! Când vine, în vizită, noră-mea, adicătelea, maică-ta, joc OMUL NEGRU A SOSIT! Nu mi-a plăcut niciodată OM SĂRAC, cu atâția bogați de carton, în jurul meu!
- RAȚELE  ȘI VÂNĂTORII? se arată informat, nepotul.
- RAȚELE ȘI TURNĂTORII? Parcă, de-o parte din jocul ăsta, am auzit! ȚURCĂ! nepoate, merg treburile, poate de la băț! Depinde unde își ține, fiecare, băgat, bățul! Uite, CĂLCATEA nu - mi place nici acum, se înghesuie ‘oți , să mă calce pe bătături! Cea mai urâtă, e FRIPTEA, că ne frigem mereu! Știi ceva? dă-i în BÂZA mamii lor! Că am căzut prea mult de FAZAN, jucându-ne  DE-A MAMA ȘI DE-A TATA, cu părinți vitregi! Cu ăștia, care joacă numai ȚĂRILE, URSUL DOARME ȘI VISEAZĂ, BATISTUȚA, MELCUL, APĂ-APĂ-FOC-FOC și MIUȚA!
- Iarna nu erau jocuri?
- Mai ales iarna, când îți îngheață frigănelul, de nu poți juca ALUNELUL! Sau AI-LUI-NELU! Dacă vara, mergeam, ca un Creangă, la SCĂLDAT, sau ne cățăram în copaci, la furat de cireșe, iarna jucam jochei pe gheață! Aveam și puc, nu ca acum, ceas, fără cuc! Ne dădeam pe derdeluș, cum mai faceți și voi, acum, da’ s-a cam crăpat alunecușul, vă dați mai mult pe buci, nu pe butuci! N-aveam sanie, ne dădeam cu geanta, balia, punga, mai puțin, cu sania, cine avea sanie, era călare pe cai mari! Azi, ne duc, unii, cu preșul! De sărbători, pocneam din bici, din harapnic, de săreau mâțele-n sus, până la bagdadie! Tot cu biciul se umblă și azi, una - două, te pocnește câte ceva! Jucăm ȚARĂ, ȚARĂ, VREM OȘTAȘI! În teatrele de război, de râd berzele, de noi! Dacă noi făceam baloane de săpun, ăștia ce fac, la gură, dirijabile? Bine că n-au auzit chinezii, de tunul cu carbid, că nu se mai apucau de artificii, le lăsau guvernanților și Băncii Naționale!
-Voi nu aveați jucării? Din alea, cu telecomandă?
-Aveam numai comanda, fără tele! și fără jucării! Primul meu căruț cu rulmenți a fost o capră de tăiat lemne, iar, la prima mea praștie, aveam gume  de avion!
- Din alea, care le mestecă pasagerii, în timpul zborului?
- Nu, din alea care zboară, în timpul mestecatului! Așa se spunea, gume de avion, deși erau din mănușă electroizolantă, dar costau o spinare de bani! Acum, cum nu-mi priește mâncarea, fug undeva, ca din praștie! Voi ați auzit de sportul nostru național, oina? Ei, bine, nu se mai  joacă, nu mai avem copaci, din care să facem bâte! Luăm de la străini, de baseball! Că de aia s-au apucat românii, să joace PĂSĂRICĂ , MUTĂ-ȚI CUIBUL ȘI TE DU!
-Dar cum era CURSA CU OBSTACOLE?
-Ca și-acum, numai obstacole! Iei PLASĂ, iei o PIATRĂ-n gură și dai din fălci, ca o FOARFECĂ! Te întrebi CINE SUNT EU? arăți ca un PĂCĂLICI și te iei la TRÂNTĂ, cu sistemul! Și cum s-a a-bolit pedeapsa cu moartea, doar dacă joci OBLIGATEALEA, ajungi la SPÂNZURĂTOARE! Nu ești  CAL sau CĂLĂREȚ!
- Mă înveți, să joc ȘOTRON?
- Să te învețe măta, nu eu, că-s om bătrân! Ea mai poate sări întrun picior, că sare, cu gura, în fiecare clipă! Nu știu ce-a prins, de la școală, dar, una - două, mă vrea la INSECTAR! Strivit, uscat, în IERBAR! Făcând SKANDERBEG, cu Moartea! Taică-tău e mut, joacă VERDE STOP! Doar când joacă, amândoi, ROABA, atunci mai scoate câte-un sunet!  În rest, mă lasă să joc FOTBAL DE MASĂ, cu ortul popii! De ce crezi că nu-i spun pe nume - Gheorghiță, ci ȚOMANAP? Că are tot atâta creier, cât un nap!
-Buni! Observ că azi auzi foarte bine! Altădată, erai  surd, precum cuptorul de la aragaz! Le cam încurcai!
-Mălai? A mai rămas o sită și ceva, poți să-l iei! Cât despre curca aia, pe care zici c-o ai, adu-o la mine, s-o facem cu mujdei! Că și-așa am dat de mult în mintea copiilor, de mă joc cu viața mea!
-Și toate jocurile alea, le-ai jucat pe toate? Chiar pe toate?
-Ei, draci! M-am uitat dimineață, pe tabletă, e plin Netul cu informații! Dacă vrei, mai pot să-ți  vorbesc vreo oră, că-s la jocuri vechi, mama - mamă! Noi nu prea aveam nici cu ce ne juca, nici timp de joacă! Mă duceam cu vacile și cu oile, când ajungeam acasă, eram mai mult lat, decât lung! Nu ca voi, cu capul între picioare și cu limba scoasă-afară! Mai jucam și noi destule, dar nu chiar pe toate! De unele, am auzit azi, nici nu știam că există! Cum nu știți, nici voi, că există!

Niciun comentariu: