luni, 12 martie 2018

AȘ VREA SĂ FIU...!


Aș vrea să fiu un licurici!
Unul, ce are și limbrici!
Să strălucesc, cînd oi putea!
Dar asta nu e treaba ta!

Aș vrea să fiu un vultur călător,
Să stau, ciucit, pe coada unui nor!
Să pot privi, de sus, magia vieții!
Și să mă șterg, la nas, cu roua dimineții!

Aș vrea să fiu un  bard! Și nu o bardă!
Să ode-lesc! Și-n mine, să mai ardă
O rimă scurtă și-un geniu creator,
Să fiu o pană moartă! Poet nemuritor!

Aș vrea să fiu, și nu glumesc deloc,
Microbian! Sau chiar un streptococ!
Gingaș! Periculos, aș vrea să fiu!
Precum stafilococul auriu!

Aș vrea să fiu hârtie de dosar!
Să-mi fie scrisă soarta, de - un samsar!
Să duc, cu mine, versuri! Și să ard!
Sau poate-ar fi mai bine, să fiu card?

Aș vrea să fiu! Ajunge! doar să fiu!
Să nu am soarta unui biet chefliu!
Să pot trăi! Apoi, să pot  să mor!
Dar nu să fiu o coadă de topor!

Nu vreau să fiu părtaș la sfat de taină!
Nu vreau să fiu cea mai purtată haină!
Nici o ciobotă spartă, nu-mi doresc,
Să fiu o viață-ntreagă, cât trăiesc!

Atâta timp cât am minte și gură
N-aș vrea să fiu o simplă târâtură!
Aș vrea să fiu un simplu om! Atât!
Să am și cap! Și minte! Dar și gât!

De ce să îmi doresc să fiu ceva
Care-i departe de-adevăr ? De soarta mea?
Aș vrea să fiu un cetățean cuminte!
Și la copii mei, să fiu doar un părinte!

Aș vrea să fiu doar un picuț, mai bun!
Să sorb, dintro mlădiță de alun,
Ceea ce ne dă, la toți, Mama Natură-
Esență vie, viață și natură pură!

Aș vrea -  să nu mă plâng întruna!
O tonă de mândrie, numai una,
Mai vreau să cresc, pe scoarța cerebrală!
Și aș mai vrea - coloană vertebrală!



Niciun comentariu: